• Anonym (Barnmorskan)

    Jag jobbar på förlossningen, fråga mig vad du vill

    Som rubriken lyder, fråga på!

  • Svar på tråden Jag jobbar på förlossningen, fråga mig vad du vill
  • Anonym (Jessie)

    Är det vanligt att man har med sig sin mamma/annan anhörig förutom pappan?

  • Anonym (öö)

    Varför är ni så dåliga på att hantera när någon har smärtor? Får ni inte lära er det under utbildningen?
    Ni blir stressade och i värsta fall otrevliga.

  • Anonym (Terese)

    Vad är det värsta en kvinna eller andra föräldern/ någon anhörig gjort, sagt, eller krävt av er under eller efter en förlossning?

  • Anonym (Barnmorskan)
    Anonym (Jessie) skrev 2020-07-08 23:13:55 följande:

    Är det vanligt att man har med sig sin mamma/annan anhörig förutom pappan?


    Det är ganska vanligt ja :)
  • Anonym (Barnmorskan)
    Anonym (öö) skrev 2020-07-08 23:24:20 följande:

    Varför är ni så dåliga på att hantera när någon har smärtor? Får ni inte lära er det under utbildningen?

    Ni blir stressade och i värsta fall otrevliga.


    Vi blir inte stressade av kvinnor som har smärtor, det är våran vardag och jobb. Vi erbjuder smärtlindring så att smärtorna blir hanterbart för kvinnan men det är tyvärr inte alltid det hjälper
  • Anonym (Barnmorskan)
    Ignoramus skrev 2020-07-08 23:26:48 följande:

    Vad tycker du om beviljade snitt för de med förlossningrädsla?


    Jag tycker att det är bra att möjligheten finns
  • Anonym (öö)
    Anonym (Barnmorskan) skrev 2020-07-08 23:32:24 följande:
    Vi blir inte stressade av kvinnor som har smärtor, det är våran vardag och jobb. Vi erbjuder smärtlindring så att smärtorna blir hanterbart för kvinnan men det är tyvärr inte alltid det hjälper
    Så du generaliserar och uttalar dig om all vårdpersonal. "Vi blir inte stressade".
    Du har alltså varit med vid alla förlossningar ?
  • Anonym (Fanny)

    Två frågor:


    Händer det att du tycker läkaren tar fel beslut? Tex envisas för länge med sugklocka innan hen tar beslut om att konvertera till katastrofsnitt?


    Hur vanligt är det att mamman är så extremt olämplig att ni akut måste kontakta socialjouren? 


     


     

  • Anonym (Sanna)

    Vilket skulle du välja, en löneförhöjning på 4000 brutto eller en lönesänkning om 1000 kronor brutto och en ny kollega i arbetslaget?

Svar på tråden Jag jobbar på förlossningen, fråga mig vad du vill