• Anonymsju

    Reserv påförskolelärareprogrammet, finns det chans?

    Hej,

    Kom in på förskolelärareprogrammet för några år sedan men tackade nej pga mammaledig. Fick svar idag att jag blivit reserv till i höst. Mitt jobb la ner i juni så efter 7 som anställd var jag så redo att följa min dröm att läsa till förskolelärare. Jag har ingen plan B. Är det någon som blivit reserv och kommit in? Finns det chans? Blev så ledsen!

  • Svar på tråden Reserv påförskolelärareprogrammet, finns det chans?
  • Anonymsju

    Det är 97 platser, och jag är reserv 7. Känns ju inte hoppfullt. Då ska alltså 7 stycken hoppa av för att jag ska få plats.

  • Vanessa89

    Jag tror du har goda chanser. Du får ju tänka att många som kom in på det programmet nu första urvalet troligtvis hade det som sitt andra eller tredje val!

  • Anonymsju
    Vanessa89 skrev 2020-07-09 12:10:06 följande:

    Jag tror du har goda chanser. Du får ju tänka att många som kom in på det programmet nu första urvalet troligtvis hade det som sitt andra eller tredje val!


    Är det så det funkar? Att av dom 97 platser så har inte alla sv dom tackat ja, utan bara fått plats? Dom kan alltså tacka nej om dom kommit in på en annan utbildning?

    Jag trodde dom 97 redan tacka Ja.
  • Anonymsju
    Lili158 skrev 2020-07-09 12:25:44 följande:

    Goda chanser om du har plats 7. Är sjukt många som hoppar av eller tackar nej.


    Är det så? Jag hoppas det!
  • Lili158
    Anonymsju skrev 2020-07-09 13:06:49 följande:

    Är det så? Jag hoppas det!


    Det hoppade av bara typ 50 st när jag började på lärarprogrammet. Under första veckorna. Och det hade varit många som tackar nej innan också.
  • Anonymsju
    Lili158 skrev 2020-07-09 13:13:54 följande:

    Det hoppade av bara typ 50 st när jag började på lärarprogrammet. Under första veckorna. Och det hade varit många som tackar nej innan också.


    Okej det låter hoppfullt!

    Får jag fråga om du var reserv och vilken plats?
  • Lili158
    Anonymsju skrev 2020-07-09 13:20:56 följande:

    Okej det låter hoppfullt!

    Får jag fråga om du var reserv och vilken plats?


    Nope var inte reserv.
  • Anonymsju
    Lili158 skrev 2020-07-09 13:26:12 följande:

    Nope var inte reserv.


    Okej men var det 50 st som hoppade av innan utbildningen börjat?
Svar på tråden Reserv påförskolelärareprogrammet, finns det chans?