• MyAndai

    Reservplats 70 ssk

    Hej som rubriken lyder så har jag idag fått antagningsbesked där jag valt sjuksköterskeprogrammet i Halmstad och står som reservnummer 70. Tror ni att jag har chans att komma in då det var ca 1500 pers som ansökte sig och endast 38 personer kommit in. Är väldigt stressad över att inte bli antagen som reserv då urval 2 kommer den 30 Juli. Vad säger ni?

  • Svar på tråden Reservplats 70 ssk
  • Pipipo

    Själv står man på reservplats nummer 6 på ssk programmet i halmstad, hoppas det är många som tackar nej, håller tummarna!!

  • MyAndai
    100wfs skrev 2020-07-09 19:24:04 följande:

    Jag skulle inte ha alltför höga förhoppningar om att komma in. 


    ja får väl hoppas på det bästa ändå????
  • MyAndai
    Pipipo skrev 2020-07-09 20:03:44 följande:

    Själv står man på reservplats nummer 6 på ssk programmet i halmstad, hoppas det är många som tackar nej, håller tummarna!!


    Åhhh så roligt hoppas du kommer in, vad fick du för poäng från gymnasiet?
  • Vanessa89

    Är nog kört tyvärr. Se till att skriva högskoleprovet till nästa gång!

  • MyAndai
    Pipipo skrev 2020-07-10 08:25:28 följande:

    17,50, själv då? såg att intagningen var 17,66 i år


    aha det är bra ju jag fick 16,25 men Gud så höga det var detta året
  • MyAndai
    Pipipo skrev 2020-07-10 08:25:28 följande:

    17,50, själv då? såg att intagningen var 17,66 i år


    aha det är bra ju jag fick 16,25 men Gud så höga det var detta året
  • MyAndai
    Vanessa89 skrev 2020-07-10 08:30:05 följande:

    Är nog kört tyvärr. Se till att skriva högskoleprovet till nästa gång!


    Vad tråkigt men är så rädd för högskoleprov och tänker ansöka igen till våren med samma betyg
  • Limeblad
    MyAndai skrev 2020-07-10 11:16:15 följande:

    Vad tråkigt men är så rädd för högskoleprov och tänker ansöka igen till våren med samma betyg


    Vad är det att vara rädd för? Det kan ju inte gå sämre än att du får ett dåligt resultat och det påverkar ju inte dina chanser negativt.

    Om bara 38 kom in och du har reservplats 70 skulle jag säga att det är kört. Över 70 personer måste ju tacka nej.
  • Vanessa89
    MyAndai skrev 2020-07-10 11:16:15 följande:

    Vad tråkigt men är så rädd för högskoleprov och tänker ansöka igen till våren med samma betyg


    Hur kan du vara rädd för högskoleprovet? Genom att skriva det - oaktat vilket resultat du får - så konkurrerar du i ytterligare en grupp. Gör det!
  • 100wfs
    Vanessa89 skrev 2020-07-10 15:16:35 följande:
    Hur kan du vara rädd för högskoleprovet? Genom att skriva det - oaktat vilket resultat du får - så konkurrerar du i ytterligare en grupp. Gör det!
    Instämmer helt. Skriv högskoleprovet nästa gång det går att skriva. Får du prestationsångest så chansa på typ varenda fråga, kör bara, det är inte resultatet som är poängen utan att du hamnar i ännu en urvalsgrupp vilket ökar dina chanser att komma in på utbildningen. 

    Jag skrev det med vetskapen om att jag skulle ha supersvårt för vissa delar och jättelätt för andra, då la jag fokus på att göra dom, för mig, enkla delarna så bra som möjligt och sen sket jag ärligt talat lite i dom andra momenten som jag tyckte var svåra. Hade inte pluggat inför heller. Fick ändå ett resultat snäppet över snittet det året. Men jag gjorde det mest för att hamna i en till urvalsgrupp. Inte för att nå ett högt resultat. 
Svar på tråden Reservplats 70 ssk