• Anonym (Sluta nu)

Jag påpekade för tjej att hennes fiffi syntes tydligt genom träningstightsen - rätt eller fel?

Jag var ute på stan med mina tre barn idag. Min fru jobbade så vi passade på att äta lite glass och sånt. Eftersom min fru hade bilen så fick vi nöja oss med bussen.

På busshållplatsen när vi väntar på bussen så står det samtidigt en tjej i 18-20 åldern där. Hon hade på sig väldigt tighta träningsbyxor så hennes könsorgan syntes väldigt tydligt och var helt exponerat. Det var rent av perverst att se hennes jävla kameltå när man står där med barnen. Jag blev häpen och frågade henne hur det kommer sig att hon klär sig så när hon är ute bland folk och barn, jag sa åt henne att titta sig i spegeln och att hennes könsorgan syns väldigt tydligt. Hon blev röd i ansiktet och helt förvånad, sa ingenting. Så jag gick iväg och bara skakade på huvudet. 

Nu i efterhand är jag lite förvånad över att jag konfronterade henne. Var det rätt eller fel att konfrontera henne? Är det passande att klä sig så bland barn?   

• Svar på tråden Jag påpekade för tjej att hennes fiffi syntes tydligt genom träningstightsen - rätt eller fel?
  • Tecum

Fel! Du ska inte kommentera kvinnors klädsel. Eller någons klädsel öht.

• flygrl

Ha ha vilken jävla situation, pinsamt som fan! Asså, jag tycker det låter som rätt opassande klädsel bland folk i allmänhet men jag hade nog bara tittat på henne, sen ignorerat men inte sagt nåt. :/

Skriver en tjej som själv tränar mycket och då så klart klär mig anpassat till det MEN med folkvettet i behåll. :P

• Anonym (Eckel)

Fan vad vidrigt gjort. Vissa har en tydlig kameltå i liknande kläder hur de än gör.

Nog för att jag är skeptisk men är det sant så... Snacka om bete sig illa inför sina barn.

• Anonym (Sluta nu)
    Anonym (Eckel) skrev 2020-07-09 19:45:33 följande:

Fan vad vidrigt gjort. Vissa har en tydlig kameltå i liknande kläder hur de än gör.

Nog för att jag är skeptisk men är det sant så... Snacka om bete sig illa inför sina barn.

Men då får man ju ha en tröja som täcker för eller något. Man kan inte stå där som ett jävla pervo och flasha sitt underliv bara för att man är ung och snygg. Folk och barn ska inte behöva se hennes underliv på stan.
  • Anonym (usch)

Men gud vad vidrig du är som stirrar på och sedan kommenterar en främmande tjej skrev. Du har absolut ingenting att göra med hur hon klär sig. Träningsbyxor är helt vanliga kläder. Hemskt att du utsätter dina barn för att bevittna din misogyni också. 

Brukar du dölja din utbuktning i skrevet också då eller? Eller skälla på de 99% av männen där man tydligt ser deras könsorgan bukta ut genom byxorna?

• Anonym (Kim)

En typisk fredagstråd i förskott

Men vore det sant hade dina barn inte tagit skada av tjejens klädsel, däremot av din reaktion.

• Anonym (usch)
    Anonym (Kim) skrev 2020-07-09 19:55:22 följande:

En typisk fredagstråd i förskott

Men vore det sant hade dina barn inte tagit skada av tjejens klädsel, däremot av din reaktion.

Ja klart det är en fredagstråd men det är viktigt att sexism och misogyni inte får stå oemotsagt eller bara lämnas som en "rolig trolltråd". 
  • Aurora Borrealis

Du sa det som alla tänker, som man vill säga men aldrig kan med att säga. Vi får se det som att det var meningen att hon skulle höra det just nu. Jag förstår inte heller varför vissa vill gå runt i tights som visar hela rumpan, kameltå och allt nästan genomskinligt när de inte ens är på gymmet. Ser inte klokt ut. Bra att någon sa det som jag alltid tänker när jag ser träningsklädda som ser ut som klädda för jogging men som inte är ute och tränar. Så mycket mer välklätt med jeans.

• Anonym (Snoppar då?)

Men alla män vars snoppar man ser genom kläderna då? Och det är många! Säger du till dom också?

• Aikido
    Anonym (usch) skrev 2020-07-09 19:59:11 följande:
    Ja klart det är en fredagstråd men det är viktigt att sexism och misogyni inte får stå oemotsagt eller bara lämnas som en "rolig trolltråd". 
    Men eftersom vi alla gillar olika, respekterar varandras åsikter och inte går till personangrepp undviker vi att använda oss av nedvärderande epitet som "vidrig".
Svar på tråden Jag påpekade för tjej att hennes fiffi syntes tydligt genom träningstightsen - rätt eller fel?