• brallison

    Lite tips att klippa håret med en trimmer

    Idag ska jag för första gången klippa min man med en hårtrimmer Spännande! Men jag behöver lite praktiska tips:
    - Det finns 3 hastigheter på trimmern - vad är skillnaden och när ska man använda vilken hastighet?
    - Hur ofta ska man olja trimhuvudet?
    Kanske nåt annat man behöver tänka på som man inte brukar göra? (jag har både läst och tittat på film, så vet ungefär hur man ska klippa, åt vilket håll och sånt )
    Tack på förhand för alla tips och råd!

  • Svar på tråden Lite tips att klippa håret med en trimmer
  • Anonym (D)

    Beroende på hur modellen ser ut så är det ett hett tips att kontrollera under gång så längdinställningen inte ändras... Oskyldig Inte för att det har hänt någon jag känner, vad jag tänker erkänna... Men på en del modeller går det att komma åt längdinställningen när man byter grepp. Och det är ganska tråkigt för relationen när sambon tror att han ska få en "kortklippning" och istället ser ut som en skinhead när man slutar...

  • brallison
    Anonym (D) skrev 2020-07-10 08:27:06 följande:

    Beroende på hur modellen ser ut så är det ett hett tips att kontrollera under gång så längdinställningen inte ändras... Oskyldig Inte för att det har hänt någon jag känner, vad jag tänker erkänna... Men på en del modeller går det att komma åt längdinställningen när man byter grepp. Och det är ganska tråkigt för relationen när sambon tror att han ska få en "kortklippning" och istället ser ut som en skinhead när man slutar...


    Tack för tipset! Han har redan lovat att inte döma min klippning alls, men såklart ska jag göra mitt bästa att inte sabba nåt
  • Anonym (Tips från coachen)

    Du behöver inte tänka på olja just nu, men ungefär var femte gång är lagom. Jag förstår inte varför de har olika hastigheter, även lägsta ska räcka men det kan bero på hårets tjocklek t ex så jag skulle själv alltid köra på högsta.

  • brallison
    Anonym (Tips från coachen) skrev 2020-07-10 08:51:10 följande:

    Du behöver inte tänka på olja just nu, men ungefär var femte gång är lagom. Jag förstår inte varför de har olika hastigheter, även lägsta ska räcka men det kan bero på hårets tjocklek t ex så jag skulle själv alltid köra på högsta.


    Tack! Så, ju tjockare hår desto högre hastighet bör det vara?
  • Anonym (Tips från coachen)
    brallison skrev 2020-07-10 09:00:39 följande:
    Tack! Så, ju tjockare hår desto högre hastighet bör det vara?
    Så skulle jag tänka åtminstone!
Svar på tråden Lite tips att klippa håret med en trimmer