• Linhan89

    Gravid v13 och går ner i vikt

    Hej. Sedan inskrivning tills nu när jag är i v13 har jag gått ner 1kg i vikt. Är det vanligt ? Råkade ut för MA i november v11, men där fostret troligen slutat runt v7-8, och då rasade jag 7-8 kg i vikt på några veckor. Är nu förstås orolig att det ska vara något liknande.

  • Svar på tråden Gravid v13 och går ner i vikt
  • Linhan89
    Mortiscia80 skrev 2020-07-10 09:10:08 följande:

    Ett kilo är inget att oroa sig för :)


    Är ju en så svårt tid nu när man går ur flesta trimester och de flesta symptom avtar och innan magen växer. Ska tillägga att jag inte spytt något och kunnat äta bra hela tiden.

    Tyvärr pga Corona så får vi heller inte i detta landstinget våra två ultraljud, så får gott vänta till v19 vilket också är drygt , långt borta
  • Mortiscia80
    Linhan89 skrev 2020-07-10 09:17:42 följande:
    Är ju en så svårt tid nu när man går ur flesta trimester och de flesta symptom avtar och innan magen växer. Ska tillägga att jag inte spytt något och kunnat äta bra hela tiden.

    Tyvärr pga Corona så får vi heller inte i detta landstinget våra två ultraljud, så får gott vänta till v19 vilket också är drygt , långt borta
    Jo jag kan tänka mig att man blir lite orolig om symptomen försvinner. Under min graviditet mådde jag väldigt bra nästan hela tiden, illamående en handfull gånger bara, men det gick hur bra som helst ändå :)

    Ett kilo är som sagt inte mycket, men var ändå vaksam, ät som du ska så borde du gå upp i vikt igen. Annars om du fortsätter gå ner så är det absolut inte fel att kontakta din bm.
  • Hola666

    Jag är i v 24 och gick ner 3-4 kg och då har jag inte mått illa / spytt alls. Äter väl lite mindre än vanligt kanske men inget medvetet. Men nu är jag tillbaks på startvikten innan jag blev gravid. Var ingen fara enligt bm eftersom jag har övervikt sedan innan. 70 kg till 160 cm. Barnet tar av det man har. hoppas man slipper en stor bebis men kommer säkert öka en del i vikt nu sista tiden..

    Jag skulle själv aldrig klara vänta till rul i v 19 utan själv bokade jag privat, de är det värt för att stilla oron!

Svar på tråden Gravid v13 och går ner i vikt