• Anonym (M)

    Breakup..

    Jag går igenom ett jobbigt breakup där vi gick skilda vägar men fortfarande älskar varandra, det känns som att det skulle vara lättare om ena parten inte hade känslor kvar eller om man var arg på varandra.. Allt jag vill är att vara med honom, vi båda har sagt att vi vill leva våra liv tillsammans men att det inte funkar just nu. Det gör ont som fan. Det känns som att vi behöver växa som person på ett varsitt håll, vem vet vad framtiden har att erbjuda. Men samtidigt vill jag inte fortsätta hoppas på att det blir vi igen, utan bara försöka fokusera på mig själv och må bättre och studera klart och få ett stadigare liv. Skulle vara skönt att prata med någon som kanske går igenom ett liknande breakup eller bara ett jobbigt breakup så skriv gärna i tråden! 

  • Svar på tråden Breakup..
  • Anonym (Anonym)

    Er framtid beror lite på vad som står i vägen för att ni inte kan vara ett par nu, distansförhållande där ingen kan flytta eller vad..? Ibland kan det finnas vägar runt praktiska problem, känslorna finns ju där!

  • Anonym (M)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-07-10 10:34:56 följande:

    Er framtid beror lite på vad som står i vägen för att ni inte kan vara ett par nu, distansförhållande där ingen kan flytta eller vad..? Ibland kan det finnas vägar runt praktiska problem, känslorna finns ju där!


    Vi har växt upp väldigt olika, jag är inte ursprungligen från Sverige. Jag kan inte riktigt göra vad jag vill (även om jag är vuxen) så har jag en stor respekt för min mamma. Hon vill att jag ska studera klart och få ett jobb innan jag flyttar hemifrån, hon har stort inflytande i mitt liv om vad jag kan göra osv. 

    Vi bor i samma stad, vi ville gärna bo ihop men pga mamma så gick det inte. Det är dock inte bara det, vi har ju lite saker att jobba på också i vårat förhållande. Som sagt så tror jag att vi behöver växa som person, på ett varsitt håll. Det kanske inte är våran bästa tid. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (M) skrev 2020-07-10 10:55:05 följande:
    Vi har växt upp väldigt olika, jag är inte ursprungligen från Sverige. Jag kan inte riktigt göra vad jag vill (även om jag är vuxen) så har jag en stor respekt för min mamma. Hon vill att jag ska studera klart och få ett jobb innan jag flyttar hemifrån, hon har stort inflytande i mitt liv om vad jag kan göra osv. 

    Vi bor i samma stad, vi ville gärna bo ihop men pga mamma så gick det inte. Det är dock inte bara det, vi har ju lite saker att jobba på också i vårat förhållande. Som sagt så tror jag att vi behöver växa som person, på ett varsitt håll. Det kanske inte är våran bästa tid. 
    Det låter inte som något hinder för att vara ett par ändå :) Klart du kan bo hos mamma medan du studerar färdigt, men du måste också ta ett samtal en dag om att du måste få göra dina egna val, t ex att flytta ihop med den du älskar. Hon behöver stötta dig i (bra) relationer om din framtid ska bli så lycklig som hon hoppas.
  • Baaaphomet

    Jag går själv igenom ett jobbigt break up, dock ifrån en som misshandlade mig både psykiskt och fysiskt. Men jag finns här om du vill bolla lite fram och tillbaka

Svar på tråden Breakup..