• Anonym (Shit)

    Blöder en flod

    Jag är mitt uppe i ett missfall har haft kontakt med vården pch de tror att allt kommit ut eftersom jag inte har ont längre. Men jag blöder helt sjukt mycket. Använder dotterns blöjor och har bytt 4st på en timme. Börjar nästan vara rädd att jag kommer förblöda. Sjukhuset tyckte jag skulle avvakta. Blöder man så här sjukt myclet och hur länge gör man det?

  • Svar på tråden Blöder en flod
  • Anonym (Oj)

    Jag har ingen erfarenhet själv men tycker inte alls detta låter bra.

    Alltså får du akut blodbrist så blir ju tillståndet snabbt livshotande

  • Anonym (Shit)
    Anonym (Oj) skrev 2020-07-10 15:57:13 följande:

    Jag har ingen erfarenhet själv men tycker inte alls detta låter bra.

    Alltså får du akut blodbrist så blir ju tillståndet snabbt livshotande


    Det känns inte bra att blöda så här mycket. Jag är van att ha riklig mens och måste då alltid använda dubbla skydd för att inte bläda igenom men det här är ju sju gånger värre
  • nnnnnnnn

    Ta tranexamsyra tex Cyklo-F och hör av dej igen, det låter lite väl mycket tycker jag.
    Och drick så du inte blir alltför uttorkad.

    Beklagar och hoppas det här löser sig snabbt.

  • Anonym (4)

    När jag fick missfall v.11 var det inte ens nån mening ha binda eller resa sig upp från toastolen för jag blödde så mycket. Det var dock bara under några timmar. Blöder man så mycket längre tid bör man kanske åka in.

  • Anonym (Shit)
    nnnnnnnn skrev 2020-07-10 16:01:29 följande:

    Ta tranexamsyra tex Cyklo-F och hör av dej igen, det låter lite väl mycket tycker jag.

    Och drick så du inte blir alltför uttorkad.

    Beklagar och hoppas det här löser sig snabbt.


    Tack då ska jag åka och köpa det. Ger det effekt direkt?
  • Anonym (Shit)
    Anonym (4) skrev 2020-07-10 16:03:56 följande:

    När jag fick missfall v.11 var det inte ens nån mening ha binda eller resa sig upp från toastolen för jag blödde så mycket. Det var dock bara under några timmar. Blöder man så mycket längre tid bör man kanske åka in.


    Jag är i vecka 12 (11+3) och har blött så här sedan ca 13.00
  • nnnnnnnn
    Anonym (Shit) skrev 2020-07-10 16:04:11 följande:
    Tack då ska jag åka och köpa det. Ger det effekt direkt?
    Det ger snabb effekt, men ring även igen och var tydligt med mängden. Det låter inte bra...
  • Anonym (4)
    Anonym (Shit) skrev 2020-07-10 16:05:33 följande:
    Jag är i vecka 12 (11+3) och har blött så här sedan ca 13.00
    3 timmar alltså... Ja, inte tycker jag du ska avvakta speciellt länge till inte. Å andra sidan åkte jag in pga missfall v.14 en gång och fick absolut NOLL hjälp. Läkaren gick inte ens med på att jag öht varit gravid! 
  • Anonym (Shit)

    Tack jag ska käka lite middag så ringer jag in sedan. Blöder mer nu än jag har gjort efter mina förlossningar

  • Anonym (Shit)
    nnnnnnnn skrev 2020-07-11 23:04:27 följande:

    Hur har det gått?


    Jag blev inlagd på sjukhus ett dygn med blodstoppande och 2 påsar blod. Nu är jag hemma igen lite matt och yr när jag ståller mig upp men annars okej
  • nnnnnnnn
    Anonym (Shit) skrev 2020-07-12 12:53:39 följande:
    Jag blev inlagd på sjukhus ett dygn med blodstoppande och 2 påsar blod. Nu är jag hemma igen lite matt och yr när jag ståller mig upp men annars okej

    Bra att du stod på dej och åkte in, det lät inte bra.


    Krya på dej

  • Anonym (Shit)
    nnnnnnnn skrev 2020-07-11 23:04:27 följande:

    Hur har det gått?


    Jag blev inlagd på sjukhus ett dygn med blodstoppande och 2 påsar blod. Nu är jag hemma igen lite matt och yr när jag ståller mig upp men annars okej
    nnnnnnnn skrev 2020-07-12 12:56:51 följande:

    Vad fick du för blodstoppande? Behöver inte svara, blev bara nyfiken!


    Jag kommer inte ihåg bad det hette men det var ett dropp. Fick 2 såna dropp, 2 doser cytotec och 2 påsar blod
  • Anonym (4)

    Hoppas du kan repa dig nu både fysiskt och psykiskt. Ta hand om dig! 

  • Anonym (Shit)
    Anonym (4) skrev 2020-07-12 15:10:28 följande:

    Hoppas du kan repa dig nu både fysiskt och psykiskt. Ta hand om dig! 


    Tack snälla <3
  • nnnnnnnn
    Anonym (Shit) skrev 2020-07-12 13:50:30 följande:
    Jag blev inlagd på sjukhus ett dygn med blodstoppande och 2 påsar blod. Nu är jag hemma igen lite matt och yr när jag ståller mig upp men annars okej

    Jag kommer inte ihåg bad det hette men det var ett dropp. Fick 2 såna dropp, 2 doser cytotec och 2 påsar blod
    Ok, då killgissar jag på att du fick tranexamsyra intravenöst.
    Kan vara bra att ha tranexamsyra hemma tex Cykla-F om du är lättblödande. Man kan ta upp till 8 tabletter/dygn om det blöder mycket.
  • Anonym (Shit)
    nnnnnnnn skrev 2020-07-12 20:15:07 följande:

    Ok, då killgissar jag på att du fick tranexamsyra intravenöst.

    Kan vara bra att ha tranexamsyra hemma tex Cykla-F om du är lättblödande. Man kan ta upp till 8 tabletter/dygn om det blöder mycket.


    Kollade journalen och läkemedlet hette cyklokapron och innehåller som du säger tranexamsyra. Jag blöder inte mycket längre knappt som en mens och är mer som en rosa vattnig rejäl föytning (kräkvarning på den beskrivningen) än en blodig mens typ
Svar på tråden Blöder en flod