• Anonym (Osäker)

    Hjälp är min vän sarkasm ? Finns det människor som är flytande sarkastiska?jag tycker om han men blir väldigt osäker

    Jag träffar en helt fantastisk kille. Men ibland verkar han korkad,jag vet inte om han är smart eller korkad eller sarkastisk?

    Ibland säger han att han brukar kolla på "vuxensaker" med sina barn. De finns inget synonym för vuxensaker.

    Han säger även att han är skicklig på att" hålla många bollar i luften samtidigt utan att det tar massa energi" säger man inte ha många bollar i luften ? Han kan säga att han äter medicin mot sin adhd. Jag undrar om han ens har adhd. För man äter väll inte medicin?

    Finns människor som är flytande sarkasm ?han är svår att få grepp om tycker jag. Hjälp !!

  • Svar på tråden Hjälp är min vän sarkasm ? Finns det människor som är flytande sarkastiska?jag tycker om han men blir väldigt osäker
  • Anonym (E)
    Anonym (Osäker) skrev 2020-07-10 16:52:08 följande:

    Ibland säger han att han brukar kolla på "vuxensaker" med sina barn. De finns inget synonym för vuxensaker.

    Han säger även att han är skicklig på att" hålla många bollar i luften samtidigt utan att det tar massa energi" säger man inte ha många bollar i luften ? Han kan säga att han äter medicin mot sin adhd. Jag undrar om han ens har adhd. För man äter väll inte medicin?


    Han menar kanske skräckfilmer? Eller va, du får väl be honom förklara?


    Det andra förstår jag inte ens vad du menar. Han säger inget fel i den meningen och du har väl inte missat att man kan äta medicin vid ADHD?

  • Anonym (Osäker)

    Nu får du förklara pjj är du snäll

  • Eena

    På det du beskriver låter han i mina öron helt normal. Jag använder också ordet "vuxensaker" om vi tittar på filmer som inte är riktade till barn. Och jag klassas som intelligent. Medicin för adhd är väl allmänt känt?

  • Anonym (skärp dig lite)
    Anonym (Osäker) skrev 2020-07-10 16:52:08 följande:

    Jag träffar en helt fantastisk kille. Men ibland verkar han korkad,jag vet inte om han är smart eller korkad eller sarkastisk?

    Ibland säger han att han brukar kolla på "vuxensaker" med sina barn. De finns inget synonym för vuxensaker.

    Han säger även att han är skicklig på att" hålla många bollar i luften samtidigt utan att det tar massa energi" säger man inte ha många bollar i luften ? Han kan säga att han äter medicin mot sin adhd. Jag undrar om han ens har adhd. För man äter väll inte medicin?

    Finns människor som är flytande sarkasm ?han är svår att få grepp om tycker jag. Hjälp !!


    Du är märklig. 
    Din rubrik innehåller flera språkliga fel, "Hjälp, är min vän sarkastisk. Finns det människor som är flytande sarkastiska? (det går inte ens att säga så) Jag tycker om honom men blir väldigt osäker

    Jo det finns medicin för AD/HD - oerhört vanligt tom. 

    "Vuxensaker", kan vara i sammanhang som att barnen och han tex ser på tv-program som inte är barnprogram. Du har inte förklarat i vilket sammanhang han säger "vuxensaker". Illa om han menade tex sexleksaker eller liknande. 

    Ja, man säger "ha många bollar i luften" men att säga "hålla" istället är inget speciellt stort fel. Tycker dina grammatiska fel i rubriken är värre. 
  • Aniiee

    TS, förlåt att jag frågar, men är svenska ditt modersmål? 


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • smulpaj01

    Han låter helt normal tycker jag. Vad menar du med sarkastisk? Inget av det du skrev tyder på det.

    Jag trodde alla i vuxen ålder visste att det finns medicin för folk med adhd.

  • MrsPJ
    Anonym (Osäker) skrev 2020-07-10 17:15:21 följande:

    Nu får du förklara pjj är du snäll


    Det du nämner att den här killen säger är inte sarkasm. Sarkasm handlar om att säga något som uppenbart är taskigt men med en skämtsam ton. Det du beskriver låter väldigt märkligt i det sammamhanget och får mig att undra om du bara inte förstår språket ordentligt? Det kan ju naturligtvis ställa till det i så fall.
  • Anonym (Linda)

    Det är lite svårt att förstå vad du skriver, ts! Kan det vara så att du inte har svenska som modersmål och inte är så högutbildad? Då kanske din pojkvän är på en mer avancerad nivå än dig rent språkligt, och då kan det ju vara svårt för dig att förstå vad han menar, och en del saker han säger kan verka konstiga eller rent av korkade i dina öron eftersom du missförstår honom. Fråga honom vad han menar när du tycker att det låter konstigt.
    Det är ganska vanligt att medicinera för ADHD.

Svar på tråden Hjälp är min vän sarkasm ? Finns det människor som är flytande sarkastiska?jag tycker om han men blir väldigt osäker