• Aniiee

    Jag rensar mina block, rensar mina block...

    Förlåt mig lite, men Familjeliv får agera terapi/stöd en stund. Alla kan säkert bara bortse från den här tråden.....

    Jag har bestämt mig för att rensa ut bland mina skrivblock. Jag har i runda slängar en halv miljon (jaja...) kollegieblock som sträcker sig i alla fall runt 2 decennier bak, och jag har så svårt att ta itu med sånt. Men jag inser att det nog är dags eftersom jag idag öppnade ett skåp som jag inte visste vad jag hade i och, eh... ja... kan säga att jag inte får igen skåpet igen. 

    Så... Välkommen in att förskräckas över allt knäppt jag har i mina block. Känn dig gärna inspirerad till att börja rensa någonstans själv. Du har säkert också någon slags akilleshäl någonstans. Vinden kanske, eller gamla fotografier eller något (ett annat område jag behöver tokrensa någon gång).

    Let's get this over with....


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Svar på tråden Jag rensar mina block, rensar mina block...
  • Aniiee

    Ok, så block 1 var inget block utan musik. Från lågstadiet. Snabbkoll så hittar jag sånger som "Jag börjar skolan i år", "gubben höst", "vinter/haren sitter på skaren" och "veckodagarna/måndag är  så mallig".

    Säg att jag inte är den enda som minns dessa från småskolan.


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Aniiee

    Block nr 2... Namngivet "Takashi&Kei&Jun". 

    Ett recept på omelett... kan slängas
    Veckomeny.... kan slängas...
    Ett dagsschema... jag tror att det är från när jag var sjuk... släng.
    Lista med serier... Sett alla. Släng.
    Okänd uträkning. Släng
    Recept på tigerkaka. Behåll så länge. Jag vet att det är avskrivet från ett receptkort, så måste kolla om jag har kvar kortet innan jag slänger
    Gammal inköpslista. Släng.
    Training challenge... interesting....
    Okänd uträkning nr 2. Släng
    En till lista med serier. Har inte sett alla dessa. Sparas så länge.

    Det var block nr 2. Den får påbörja en hög med "små block som innehåller diverse listor och sånt": Jag såg dock inte till varesgi Takashi, Kei eller Jun.


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Aniiee

    Block nr 3.

    Helt fullt med serielistor. Spara så länge.


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Aniiee

    Block nr 4

    Lista med rätter. Spar
    Recept på morotskladdkaka. Spar.
    Tips för Lost Odyssey. Spar.

    Resten är tomt. Hamnar i högen.


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • snöblask

    Men vad ska du med alla dessa listor till (haha) du ska ju slänga inte spara :) Kommer du någonsin att bli sugen på serier eller vill ha matinspo o leta bland dina tusen block?

  • Aniiee
    snöblask skrev 2020-07-10 22:42:48 följande:

    Men vad ska du med alla dessa listor till (haha) du ska ju slänga inte spara :) Kommer du någonsin att bli sugen på serier eller vill ha matinspo o leta bland dina tusen block?


    Det vet man inte...

    (ja, jag är nog lite av en hoarder...)
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • complicit

    Du kan ju ta kort på viktiga sidor du vill behålla och spara i datorn/på USB istället, så slipper du ha en massa block liggandes och ta plats.

  • Aniiee
    complicit skrev 2020-07-11 10:31:19 följande:

    Du kan ju ta kort på viktiga sidor du vill behålla och spara i datorn/på USB istället, så slipper du ha en massa block liggandes och ta plats.


    Fast vet du, jag gillar att skriva för hand. Jag skriver allt "viktigt" för hand (sånt som jag vill komma ihåg), och alla mina "skriverier" skriver jag för hand. Att jag behöver rensa ibland är väl därmed uppebart. GÄller bara att göra det också.
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Johannis887
    Aniiee skrev 2020-07-10 22:34:53 följande:

    Block nr 4

    Lista med rätter. Spar
    Recept på morotskladdkaka. Spar.
    Tips för Lost Odyssey. Spar.

    Resten är tomt. Hamnar i högen.


    MOROTSKAKA!!!!
  • garib

    Jag rensar gamla papper som jag har sparat sedan 70talet.Det är en hel detl att slänga.Känns övermäktigt men har så fullt i alla skåp,så jag måste göra det.

  • complicit
    Aniiee skrev 2020-07-11 14:03:37 följande:

    Fast vet du, jag gillar att skriva för hand. Jag skriver allt "viktigt" för hand (sånt som jag vill komma ihåg), och alla mina "skriverier" skriver jag för hand. Att jag behöver rensa ibland är väl därmed uppebart. GÄller bara att göra det också.


    Det var bara ett tips :)

    Och att skriva för hand motsäger ju inte att spara det man skrivit för hand på andra sätt.
  • Aniiee
    Johannis887 skrev 2020-07-11 14:08:52 följande:
    MOROTSKAKA!!!!
    Yupp =P
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Aniiee
    garib skrev 2020-07-11 14:14:29 följande:

    Jag rensar gamla papper som jag har sparat sedan 70talet.Det är en hel detl att slänga.Känns övermäktigt men har så fullt i alla skåp,så jag måste göra det.


    Bra! Heja oss! Glöm inte att sätta på kaffebryggaren =P
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Aniiee

    Dags att rensa lite fler block... Fast en pärm den här gången. Hold on to your hats, people, you're in for it! Jag har hittat skriverier! Räkna med att ungefär 95% är yaoi/MMromance/Slash. 

    1: Original av mig. Avslöjar inte innehållet. Pinsamt.
    2: Original av mig. Om en liten kille som tränas att bli agent i rymdflottan.
    3: Samma värld som 2, men killen är vuxen och en bakgrundsperson. Frontfiguren är en ung, kvinnlig kapten.
    4:Lord of the Rings-fanfic. En väldigt liten Legolas.
    5: Dragon Age 2 fanfic. 
    6: Nightrunner-fanfic med insert character.
    7: Hmm... Jag är inte säker på vad detta är.
    8: Original. Genderbenderi något slags fantasy-1800tal
    9: Fanfic. På Farinelli av allt att göra fanfic på. Insert characters abound-
    10: Original. Cringe.
    11:Skattkammarön-fanfic. Insert Character.
    12:Mer av 2.
    13: Fanfic Mashup av Interview with the Vampire/Vampire Chronicles och en TV-serie jag glömt namnet på, men den handlade om en kvinnig arkeolog/äventyrare
    14:Original av mig. Från början en May-September men det har ändrats sen jag skrev just den här delen
    15:Fanfic på 24 (!?)
    16 Star Wars- Fancfic med kiddo Qui-Gon och min foreverlost
    17:Oh, look! Qui-Gon är vuxen och Obi-Wan är itty-bitty-baby.
    18: Mitt allra första MM-kärlekspar.
    19: Samma som 2. Fast lillkillen är vuxen.
    20: Original. Framtids-shenanigans.
    21: Weird.
    22: Weirder.
    23:Exakt samma som 17, fast på ett annat språk
    24:X-men fanfic. Insert character. Min foreverlost
    25: Samma som 4, fast ett annat språk
    26: Min multi-Final Fantasy-Enchanted Arms Mashup fanfic.FF7-fokus
    27: Samma som 26, men FFXII-fokus
    28: Lord of the Rings-fanfic med min foreverlost. Det vill säga där min foreverlost började.
    29: Harry Potter Fanfic. Före Harry. Insert Character.
    30: Samma värld som 20
    31: Samma som 26.
    32: Samma som 2, 19 fast yterligare några år fram.

    Wow.... Hur många konstiga emojis behövs inte för att förklara hur jag känner mig nu.....

    Självklart är ni välkomna att fråga något eller övertala mig att slänga något eller bara skaka på huvudet och tycka jag är knäpp.


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • 100wfs

    Jag älskar att rensa, även om det brukar vara en viss startsträcka till att faktiskt göra det och inte bara tänka "jag borde..." och jag ägnade semesterns regniga dagar till att gå igenom en massa lådor, t.ex. har jag haft en stor syltburk i verktygslådan dit jag slängt lite av varje som blivit över, skruvar, små krokar, enstaka spikar, tavelkrokar m.m. så där hällde jag ut alltihopa (burken var full) på en bricka och sorterade varenda pinal i små plastbyttor. Sann mindfulness!

    Jag gick även igenom skrivböcker, skissböcker, pennburkarna, tyglådorna. Sedan gjorde jag en stor utrensning i garderoben och skänkte bort dom kläder jag inte tyckte om eller som jag inte använt på 3-4 år. För säkerhets skull provade jag varenda plagg och gick runt med det ett tag, kollade i spegeln, och verkligen kände efter. Nu har jag bra uppsikt i garderoben och alla kläder som är kvar är dom jag frekvent använder och tycker är bekväma. 

  • Aniiee
    100wfs skrev 2020-08-02 10:26:40 följande:

    Jag älskar att rensa, även om det brukar vara en viss startsträcka till att faktiskt göra det och inte bara tänka "jag borde..." och jag ägnade semesterns regniga dagar till att gå igenom en massa lådor, t.ex. har jag haft en stor syltburk i verktygslådan dit jag slängt lite av varje som blivit över, skruvar, små krokar, enstaka spikar, tavelkrokar m.m. så där hällde jag ut alltihopa (burken var full) på en bricka och sorterade varenda pinal i små plastbyttor. Sann mindfulness!

    Jag gick även igenom skrivböcker, skissböcker, pennburkarna, tyglådorna. Sedan gjorde jag en stor utrensning i garderoben och skänkte bort dom kläder jag inte tyckte om eller som jag inte använt på 3-4 år. För säkerhets skull provade jag varenda plagg och gick runt med det ett tag, kollade i spegeln, och verkligen kände efter. Nu har jag bra uppsikt i garderoben och alla kläder som är kvar är dom jag frekvent använder och tycker är bekväma. 


    Bra jobbat. 
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
Svar på tråden Jag rensar mina block, rensar mina block...