• Anonym (Mysprillan)

    Tjejer/Kvinnor som snusar

    Har nyligen börjat ett jobb där jag inte kan röka på arbetstid så funderar lite på att snusa istället.

    Är lite nyfiken på hur vanligt det är att tjejer snusar och vad ni snusar? Vilket syns minst?

    Och nej jag kommer inte att sluta röka då jag trivs med det alldeles för mycket!

  • Svar på tråden Tjejer/Kvinnor som snusar
  • Eliiineliiin

    Finns slim eller mini som syns mindre.

    Kaliber, Göteborgs rape eller Knox, vit eller original och gärna starkt. Just nu kaliber vit för det är billigt.

  • Anonym (Mysprillan)
    Eliiineliiin skrev 2020-07-10 22:01:13 följande:

    Finns slim eller mini som syns mindre.

    Kaliber, Göteborgs rape eller Knox, vit eller original och gärna starkt. Just nu kaliber vit för det är billigt.


    Okej för jag känner enbart män som snusar. Tänker att jag inte vill ha någon stor påse som syns jätte mkt eller något starkt snus som gör att jag både kmr röka och snusa även utanför jobbet. Är tänkt som komplement när jag jobbar. Va kan passa då?
  • Anonym (.)
    LYFT Liquorice och LYFT Winterchill är goda  . Nikotion utan tobak , håller tänder fräscha.
  • Anonym (s)

    Det är rätt vanligt med kvinnor som snusar nuförtiden. Är inte direkt attraktivt fast det är inte cigg heller och snus är nyttigare. Som flera skrivit finns det mindre påsar du kan ta flera utspritt om dom inte räcker så syns det inte lika mycket.

  • Anonym (Mysprillan)
    Anonym (.) skrev 2020-07-10 22:07:55 följande:

    LYFT Liquorice och LYFT Winterchill är goda  . Nikotion utan tobak , håller tänder fräscha.


    Tack! Ska testa dom!
  • Anonym (Mysprillan)
    Anonym (s) skrev 2020-07-10 22:10:22 följande:

    Det är rätt vanligt med kvinnor som snusar nuförtiden. Är inte direkt attraktivt fast det är inte cigg heller och snus är nyttigare. Som flera skrivit finns det mindre påsar du kan ta flera utspritt om dom inte räcker så syns det inte lika mycket.


    Smaken är som baken. Hur som så har jag mitt på det torra så är inte i behov av att tralla om kring på jobbet o se attraktiv ut
  • Anonym (Mysprillan)
    Anonym (s) skrev 2020-07-10 22:10:22 följande:

    Det är rätt vanligt med kvinnor som snusar nuförtiden. Är inte direkt attraktivt fast det är inte cigg heller och snus är nyttigare. Som flera skrivit finns det mindre påsar du kan ta flera utspritt om dom inte räcker så syns det inte lika mycket.


    Smaken är som baken. Hur som så har jag mitt på det torra så är inte i behov av att tralla om kring på jobbet o se attraktiv ut
  • Anonym (Mysprillan)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-07-10 22:19:31 följande:

    Mini portion,finns i flera smaker.Själv gillar jag lakrits smak.


    Okej det låter ju inte så dumt. Snusar du mkt?
  • Anonym (Lina)

    Lyft Ice cool smakar mint och luktar mint. Starkt och bra! Vi är ett gäng på mitt jobb som snusar det; tandvårdsklinik.

  • Anonym (Mysprillan)
    Anonym (Lina) skrev 2020-07-10 22:45:27 följande:

    Lyft Ice cool smakar mint och luktar mint. Starkt och bra! Vi är ett gäng på mitt jobb som snusar det; tandvårdsklinik.


    Låter inte så tokigt! Men det här med att det är starkt är jag lite rädd för. Vill inte både röka och snusa utanför mitt jobb. Snusar du på heltid?
  • Anonym (Lina)
    Anonym (Mysprillan) skrev 2020-07-10 22:48:00 följande:

    Låter inte så tokigt! Men det här med att det är starkt är jag lite rädd för. Vill inte både röka och snusa utanför mitt jobb. Snusar du på heltid?


    Snusar massor. Och älskar det. Slutade röka när en vän dog av cancer.
  • Anonym (Mysprillan)
    Anonym (Lina) skrev 2020-07-10 23:01:19 följande:

    Snusar massor. Och älskar det. Slutade röka när en vän dog av cancer.


    Okej jag är i läget där jag verkligen älskar att röka och inte alls är redo att sluta. Men vill verkligen inte båda snusa och röka så då kanske jag ska försöka hitta ett svagt snus?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Mysprillan) skrev 2020-07-10 22:24:09 följande:

    Okej det låter ju inte så dumt. Snusar du mkt?


    Ja,men vill sluta någon dag.Det blir dyrt och man kunde ha sparat pengarna till viktigare.
  • Anonym (Mysprillan)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-07-11 09:43:09 följande:

    Ja,men vill sluta någon dag.Det blir dyrt och man kunde ha sparat pengarna till viktigare.


    Okej. Min största rädsla är att bli lika beroende av snuset som på ciggen. Tycker det räcker med en last och ett kompliment.
  • Anonym (Ken)

    Sägs att det är svårare att sluta snusa än att sluta röka så är du rädd att bli hooked på snuset; fundera på en annan lösning. Tugga nikotintuggummin eller kör plåster om du inte kan röka. 

    Däremot så är det mer hälsosamt för dig att snusa istället för att röka, så skulle du råka bli storsnusare mot att du slutade röka kanske det är värt det. 

  • Anonym (Ken)

    Sägs att det är svårare att sluta snusa än att sluta röka så är du rädd att bli hooked på snuset; fundera på en annan lösning. Tugga nikotintuggummin eller kör plåster om du inte kan röka. 

    Däremot så är det mer hälsosamt för dig att snusa istället för att röka, så skulle du råka bli storsnusare mot att du slutade röka kanske det är värt det. 

Svar på tråden Tjejer/Kvinnor som snusar