• Anonym (Förkr­ossad)
    Sat 11 Jul 2020 11:43
    236 visningar
    3 svar
    3
    236

    Tortyr att vänta på socialstyrelsen!!

    Vi fick bekräftat torsdag eftermiddag att vår fina bebis är missbildad, och tog då ställning till abort. Jag ringde direkt gyn och då sa de att jag måste vänta drygt en vecka för vi var en timme sen med att lämna in ansökan till socialstyrelsen. Jag kommer alltså få känna min fina bebis 1,5 vecka till, ända till sista dagarna för abort innan vi får något gjort. Brutal tortyr!!! 21+1 kommer jag vara nästa fredag då jag antagligen får ta första tabletten.

    Känner sånt hat mot myndigheter att de bestämmer när, hur och om vi ska plågas i denna väntan. Det är inte humant! Det är nog så fruktansvärt som det är :?(

  • Svar på tråden Tortyr att vänta på socialstyrelsen!!
  • Anonym (H)
    Sat 11 Jul 2020 11:47
    #1

    Hej! Jag vill verkligen beklaga. Förstår att det är otroligt jobbigt att behöva vänta på myndigheterna

  • Anonym
    Sat 11 Jul 2020 12:05
    #2

    Men nej... stackars er!
    Vad är det för fel på bebisen? Är det livshotande?

  • Anonym (Anony­m)
    Sat 11 Jul 2020 12:10
    #3
    Anonym (Förkrossad) skrev 2020-07-11 11:43:23 följande:

    Vi fick bekräftat torsdag eftermiddag att vår fina bebis är missbildad, och tog då ställning till abort. Jag ringde direkt gyn och då sa de att jag måste vänta drygt en vecka för vi var en timme sen med att lämna in ansökan till socialstyrelsen. Jag kommer alltså få känna min fina bebis 1,5 vecka till, ända till sista dagarna för abort innan vi får något gjort. Brutal tortyr!!! 21+1 kommer jag vara nästa fredag då jag antagligen får ta första tabletten.

    Känner sånt hat mot myndigheter att de bestämmer när, hur och om vi ska plågas i denna väntan. Det är inte humant! Det är nog så fruktansvärt som det är :?(


    Jag förstår att du plågas otroligt mycket i den här situationen, men vet du ens varför du måste vänta en vecka? Jo, för de har tydligen bara möten om sådana här beslut en gång i veckan. Kan du inte ringa dem och be dem ha ett akutmöte? Det borde inte ta dem mer än fem minuter att fälla beslutet, men du slipper plågas en vecka extra.

    Med det sagt, förutom känslorna, så kommer det inte bli någon större skillnad i upplevelse för dig när det väl händer. Fostret växer inte så oerhört snabbt att det gör skillnad.

    Hur kommer det sig att man upptäckte det så sent? Gjordes inga tester innan, KUB, UL osv?
Svar på tråden Tortyr att vänta på socialstyrelsen!!