• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken man föredrar du?
  • Anonym (Tafsen)
    Smart Cat skrev 2020-07-11 13:34:56 följande:

    Så man är en mes om man inte tafsar?


    Ja, enligt vissa kvinnor, som tycker att mannen ska vara man. Så det blir lite action.
  • Anonym (Sara)

    Jag föredrar en man jag kan kommunicera med, för ibland vill jag bli tafsad på och ibland inte. I relationer funkar det inte att följa ett manus utan man behöver kunna tala om för varandra vad man vill just för stunden

  • Anonym (Tafsen)
    Anonym (Sara) skrev 2020-07-11 14:27:03 följande:

    Jag föredrar en man jag kan kommunicera med, för ibland vill jag bli tafsad på och ibland inte. I relationer funkar det inte att följa ett manus utan man behöver kunna tala om för varandra vad man vill just för stunden


    Här handlar det om första dejten. Man kan ju ha en relation, även om det är första dejten förstås, men ofta så är det första gången man ses. Då är det inte alltid lätt för en man att veta när det är läge, om hon vill, osv.
    Därav min fråga. Vilken man kvinnor föredrar. Tafsaren eller Mesen (Gentlemannen)
  • Xzx
    Anonym (Tafsen) skrev 2020-07-11 14:30:31 följande:
    Här handlar det om första dejten. Man kan ju ha en relation, även om det är första dejten förstås, men ofta så är det första gången man ses. Då är det inte alltid lätt för en man att veta när det är läge, om hon vill, osv.
    Därav min fråga. Vilken man kvinnor föredrar. Tafsaren eller Mesen (Gentlemannen)

    Vill du ha reda på om majoriteten av kvinnor föredrar att bli tafsade på istället för att träffa en mes så att du kan berättiga tafsande för dig själv eller vad handlar det här om?


    Känns som en extremt märklig (och korkad) fråga att ställa...

  • Anonym (meh)
    Anonym (Tafsen) skrev 2020-07-11 13:37:09 följande:
    Ja, enligt vissa kvinnor, som tycker att mannen ska vara man. Så det blir lite action.
    Tramsig formulering. 

    Tramsig tråd egentligen över huvud taget. Folk vill så gärna göra trådar om saker och få dem att låta som om det är svart eller vitt, men livet är lite mer komplext än så, och så ock våra personligheter. 
  • Anonym (meh)
    Anonym (Tafsen) skrev 2020-07-11 14:30:31 följande:
    Här handlar det om första dejten. Man kan ju ha en relation, även om det är första dejten förstås, men ofta så är det första gången man ses. Då är det inte alltid lätt för en man att veta när det är läge, om hon vill, osv.
    Därav min fråga. Vilken man kvinnor föredrar. Tafsaren eller Mesen (Gentlemannen)
    Givetvis vill man INTE möta en idiot som tror det är fritt fram att ta på min kropp. 

    Som någon skrev så handlar det om kommunikation. Om du inte fattar att man kan ha kommunikation även på en första dejt så är du nog lite illa ute. 
  • Bigdrip

    Jättemärklig fråga i mitt tycke. Det är så mycket som spelar in så som kemi, situation osv.

    Att bli tafsad på låter -för mig- som att man blir antastad, att någon bara tar sig friheter och kladdar på en utan att man är med på noterna?

    En man som kan läsa av signaler och om det finns kemi vet nog ofta om man kan ta på varandra eller ej. Sånt faller sig naturligt tycker jag. Värsta som finns är män som inte kan läsa av signaler och är för påflugna när jag uppenbart visar att jag inte är intresserad. Finns många som tror att de kan tjata sig till eller vara påstridiga nog och på så vis få sin vilja igenom. Väldigt avtändande!

    Om jag och en dejt tar på varandra så brukar jag inte säga att vi tafsade på varandra. Men vad jag föredrar? En man som har bra social kompetens och är självsäker och vågar ta för sig när han märker att det är välkommet.

    Skulle nog inte jämställa gentleman med en mes. Kvinnan kan lika gärna visa sitt intresse, allt hänger inte på mannen.

  • Anonym (Sara)
    Anonym (Tafsen) skrev 2020-07-11 14:30:31 följande:
    Här handlar det om första dejten. Man kan ju ha en relation, även om det är första dejten förstås, men ofta så är det första gången man ses. Då är det inte alltid lätt för en man att veta när det är läge, om hon vill, osv. Därav min fråga. Vilken man kvinnor föredrar. Tafsaren eller Mesen (Gentlemannen)

    Den grundläggande kommunikationen måste fungera från start. Går han efter ett manus istället för att bemöta mig som en medmänniska så är han inget för mig. Och om du inte får kommunikationen att fungera med din dejt så ska du förstås inte börja tafsa på henne (/hen/honom). Det är sexuellt ofredande och brottsligt.
  • Anonym (B)
    Anonym (Tafsen) skrev 2020-07-11 13:37:09 följande:

    Ja, enligt vissa kvinnor, som tycker att mannen ska vara man. Så det blir lite action.


    Frågan är väl om man ens vill ha en sån kvinna till att börja med. Inget fel med olika könsroller men att bli dissad bara för att man inte tar initiativ till sex på första dejten är enbart löjligt. Då är det sannolikt en person med väldigt snäva krav och kriterier på sin partner, jag hade inte dansat efter den pipan.
Svar på tråden Vilken man föredrar du?