• Anonym (Undrar)

    Visar ägglossningstest positivt om man är gravid?

    Jag läste att ägglossningstest visar positivt när man är pga att hormonerna LH och HCG är så lika så testen inte kan känna skillnad på dom. Har det varit så för er som varit gravida och testat med ägglossningstest istället för graviditetstest?

    Skulle någon som är gravid nu kunna vara snäll och testa med ägglossningstest och se om det visar positivt för er?

  • Svar på tråden Visar ägglossningstest positivt om man är gravid?
  • Anonym (Undrar)
    Mimmiimimmii skrev 2020-07-11 15:45:25 följande:

    Japp det gör det????


    Jag är på äl+7 idag och ägglossningstestet visade negativt. Är jag inte gravid då??
  • Anonym (Japp)

    Ja de ger utslag. Jag testade för skojs skull när jag redan visste att jag var gravid, för jag hade en sticka från ett sånt där elektronisk ÄL-test kvar.

  • Anonym (Rätt test)
    Anonym (Undrar) skrev 2020-07-11 15:47:11 följande:
    Jag är på äl+7 idag och ägglossningstestet visade negativt. Är jag inte gravid då??
    Du kan absolut vara gravid, men om äl-test visar positivt pga graviditet är det mycket närmare BIM. Dessutom kan de visa positivt för att man snart ska få mens också så endast gravtest kan ge säkert besked. Och gravtest bör du vänta med ett bra tag till.
  • Anonym (Japp)
    Anonym (Undrar) skrev 2020-07-11 15:47:11 följande:

    Jag är på äl+7 idag och ägglossningstestet visade negativt. Är jag inte gravid då??


    Det är för tidigt att testa. Vänta en vecka till. Och kosta på dig ett riktigt gravtest.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Japp) skrev 2020-07-11 15:49:03 följande:

    Ja de ger utslag. Jag testade för skojs skull när jag redan visste att jag var gravid, för jag hade en sticka från ett sånt där elektronisk ÄL-test kvar.


    Hur långt efter ägglossningen var det?
  • Anonym (Japp)
    Anonym (Undrar) skrev 2020-07-11 18:31:52 följande:

    Hur långt efter ägglossningen var det?


    Det är aldrig någon idé att testa innan mensen skulle ha kommit, dvs ca 14 dagar efter ÄL.

    Jag testade med ÄL-test i v.8-någonting. Alltså drygt 6 veckor efter ÄL. Men då hade jag som sagt fått plus på ett gravtest tidigare (och gjort ett väldigt tidigt VUL pga att vi gjorde IVF och det är standard för att se att embryot fastnat på rätt ställe).
  • Anonym (Ja)

    Ja ägglossningtest (LH-test) blir positivt när man är gravid. Men ett graviditetstest (hcG-test) blir INTE positivt när man har ägglossning  på gång. 


    Jag, jag testade med några LH-stickor när jag var gravid och de blev positiva. Just nu är det troligen för tidigt för dig att testa.

  • Anonym (Ja)
    Anonym (Rätt test) skrev 2020-07-11 15:49:22 följande:
    Du kan absolut vara gravid, men om äl-test visar positivt pga graviditet är det mycket närmare BIM. Dessutom kan de visa positivt för att man snart ska få mens också så endast gravtest kan ge säkert besked. Och gravtest bör du vänta med ett bra tag till.
    Varför skulle ett LH-test visa positivt före mens? 
    DOck så visar väl de billiga stickorna i princip alltid svat negativt. Teststrecket ska vara minst lika starkt som kontrollstrecket för att det ska räknas. Så har jag för mig att det var, sen dubbelkollade jag alltid med digitalt test också.
Svar på tråden Visar ägglossningstest positivt om man är gravid?