• Anonym (Träning)

Hjälp med ben och rump pass på gym

Hej jag behöver tips på ben och runt pass på tex Friskis och Svettis osv. När läget i landet blivit bättre skulle jag vilja börja gå på pass inte gym så mkt utan det är pass jag är ute efter.

Förutom spinning har ni några förslag?

• Svar på tråden Hjälp med ben och rump pass på gym
  • Anonym (Pass)

Jag vet inte om friskis och Svettis har de pass du letar efter.. Men du hittar rump-passet Booty Move på Nordic Wellness och Bootylicious på Sats. Så kanske kolla på någon av dom gymmen istället

• Anonym (Träning)

Tack!! Har du provat någon av de? Vad tyckte du i så fall:)?

• Anonym (Träning)

Tack!! Har du provat någon av de? Vad tyckte du i så fall:)?

• Steven01

Förstår inte ts riktigt, du vill bygga rumpa ben men du vill inte träna rätt för att få det? Spinning tex är jättebra träning men bygger knappast nån rumpa.

• Anonym (Byggt upp)

Hip thrust, squats, benpress etc om du vill bygga upp rumpa och lår. Spinning är bättre för uthållighet och att bränna fet men om du vill bygga upp så är det styrketräning som gäller.  Du måste också öka vikterna varannan vecka. 

• Anonym (A)

Jag gillar Booty-passet på Sats som redan nämnts. Jag går även på Grit Strength som innebär mycket squats och knäböj.

Har ingen koll på vad andra gym erbjuder för pass.

• Anonym (Träning)

Hej jag förstår inte riktigt vad du menar Steven? Vilket är det rätta sättet?

När jag gick på spinning för måååånga år sen i och för sig haha så gav det väldigt mkt på tulpan och låten för vi fick stå väldigt mkt och göra olika ?backövningar? osv så man kunde knappt gå dagrarna efter.

Det var inte vanlig cykling på de passen i alla fall.

Men alla tips mottages:)

• Anonym (Pass)

Jag tror Steven menar att om du vill bygga rumpa och lår så är det inte konditionsträning du ska fokusera på i första hand. Konditionsträning kommer kännas i benen, som spinning gör, men inte bygga. Du blir slank av konditionsträning och byggd/fyllig av styrketräning. Visualisera dig en löpare vs en styrketränade.

Här är en exempelbild

Svar på tråden Hjälp med ben och rump pass på gym