• someone33

    Ser ni tvillingar? ultraljud v 7

    Jag har varit på tidigt ultraljud v 6+5 mätte.det fostret till. Allting gick snabbt och bra men nu efter när jag kollar på en av bilderna så ser jag att det ser ut att kanske vara ett foster till?

    Det är säkert fel för annars borde barnmorskan ha sett eller sagt något men jag blir såklart nyfiken! Vad ser ni?

  • Svar på tråden Ser ni tvillingar? ultraljud v 7
  • viseversa

    Ser misstänkt ut men ja bm borde sett om det var två. Dock vet jag en som var på vul i v 7 och då var det en och sen på kub i v 12 såg dom två så visst kan det missas en bebis så tidigt. 

  • viseversa
    Körsbärsdalen skrev 2020-07-12 19:39:42 följande:
    Det är inte gulesäcken då? På mitt ultraljud i 7+3 trodde jag embryot var gulesäcken, tills de pekade ut vad som var vad smile2.gif
    nej det är för långt ifrån. Ser ut som en till fostersäck så jag förstår att ts funderar. 
  • syntharen


    Nu är jag ingen ultraljudsexpert men är det inte livmodern som syns runt fostersäcken, det gula jag markerat på bilden. Jag antar att det är det som jag markerat med rött som TS är funderar över. Det ser ut som att vara utanför livmodern. Men jag är som sagt ingen expert
  • syntharen


    Nu är jag ingen ultraljudsexpert men är det inte livmodern som syns runt fostersäcken, det gula jag markerat på bilden. Jag antar att det är det som jag markerat med rött som TS är funderar över. Det ser ut som att vara utanför livmodern. Men jag är som sagt ingen expert
  • LFF


    Så här såg mitt ultraljud ut när jag fick veta att det var tvillingar. Trodde jag var i v7+5, beräknades till 7+2 (som syns på bilden). Detta är 7 år sedan.
Svar på tråden Ser ni tvillingar? ultraljud v 7