• Anonym (Less)

    Ok 1:a dejten fika på stan?

    Jag har varit singel i snart 1 år och provat nätdejting till och från.

    Dock känns som jag haft oturen att stötta på massa chattkillar. Jag är tydlig med att jag söker seriöst, att jag inte kommer skicka nakenbilder och inte är intresserad av dicpics.

    De senaste 5-6 killarna jag haft kontakt med har följt samma mönster. Vi har klickat online och haft mycket att prata om oftast hörts flera gånger per dag. Det har inte pratas sex även om någon försökte men varit lite småflörtigt.

    Sen efter 2-3 veckor har jag tagit upp frågan att kanske ses och då fått ja sen när jag föreslagit en fika eller öl så har det blivit tyst dvs de slutar höra av sig alt har jag fått frågan hemma hos dig? När jag då sagt nej nere på stan så har det blivit tyst från dem dvs de slutar höra av sig.

    Det har varit blandade åldrar allt från 29-45 år själv är jag 35 år.

    Har jag haft otur? Eller är det så dejting funkar idag att man ses hemma hos någon?

    Typ 10 år sen jag dejta sist.

  • Svar på tråden Ok 1:a dejten fika på stan?
  • Anonym (ooo)

    Du har haft otur. De som frågar efter att träffas hemma vill ha sex 

  • Anonym (H)

    Dejtade en del förra året och stötte bara på en som ville ses hemma första dejten. Hann dock aldrig ställa frågan själv utan de hann alltid först.

    På vilket sätt är du tydlig med att du söker seriöst? På profilen eller när ni pratar?

  • Anonym (Less)
    Anonym (H) skrev 2020-07-12 20:24:30 följande:

    Dejtade en del förra året och stötte bara på en som ville ses hemma första dejten. Hann dock aldrig ställa frågan själv utan de hann alltid först.

    På vilket sätt är du tydlig med att du söker seriöst? På profilen eller när ni pratar?


    Jag har det på profilen och även nämt det om de frågat.

    Jag har varit den som föreslagit att ses till 4 st och 1-2 st frågade först om att ses.
  • Pinotage

    Jag har dejtat några år och försöker få till en träff på neutral plats så fort som möjligt - det är först då man märker om det finns någon kemi. Jag skulle absolut inte försöka få till en första träff hemma hos vare sig mig eller henne - man har ju ingen aning om vad det är för människa man träffar.

  • Anonym (H)
    Anonym (Less) skrev 2020-07-12 20:32:31 följande:
    Jag har det på profilen och även nämt det om de frågat.

    Jag har varit den som föreslagit att ses till 4 st och 1-2 st frågade först om att ses.
    Kanske du kan vara tydligare redan när ni chattar? Själv ta upp det relativt snabbt. Ju tydligare man är, desto bättre tror jag. Så slipper man slösa tid och bli frustrerad.
  • Anonym (Less)
    Anonym (H) skrev 2020-07-12 20:45:37 följande:

    Kanske du kan vara tydligare redan när ni chattar? Själv ta upp det relativt snabbt. Ju tydligare man är, desto bättre tror jag. Så slipper man slösa tid och bli frustrerad.


    Jo eller kanske inte skriva så intensivt/svara så fort även om de oftast varit de som hört av sig mycket.
  • Anonym (H)
    Anonym (Less) skrev 2020-07-12 20:51:39 följande:
    Jo eller kanske inte skriva så intensivt/svara så fort även om de oftast varit de som hört av sig mycket.
    Varför inte?
  • Anonym (Agneta)

    Du har haft otur gissar jag.

    Men sen rent generellt så är texter om vad man INTE vill ha ganska provocerade. Framförallt när det handlar om sex. Det finns alltid män som ska sätta en på plats och ska liksom "bevisa" att man nog visst vill ha både sex, kk och dickpicks... (har dom fått omkull dig har de lyckats med uppdraget och försvunnit och ghostat)

    Att du vill ha seriöst räcker i profiltext. Resten tar du när ämnet kommer upp naturligt. Man behöver liksom inte skylta med det som en provokation.

  • Anonym (H)
    Anonym (Agneta) skrev 2020-07-12 21:12:39 följande:
    Du har haft otur gissar jag.

    Men sen rent generellt så är texter om vad man INTE vill ha ganska provocerade. Framförallt när det handlar om sex. Det finns alltid män som ska sätta en på plats och ska liksom "bevisa" att man nog visst vill ha både sex, kk och dickpicks... (har dom fått omkull dig har de lyckats med uppdraget och försvunnit och ghostat)

    Att du vill ha seriöst räcker i profiltext. Resten tar du när ämnet kommer upp naturligt. Man behöver liksom inte skylta med det som en provokation.
    Att söka seriöst är en provokation?
  • Anonym (Frida)

    Jag är 10 år äldre än dig, och har en ganska seriös profil, utan urringade bilder och text med lite "tråkiga" intressen.
    Jag får också kontakt med en del killar som bara vill träffas hemma, vill gå över till kik, osv, men inte lika många, så du har nog haft lite otur samtidigt som du är yngre. 
    Jag tänker att det bara är att gilla läget och inte ta åt sig. Jag förväntar mig inte att alla konversationer ska leda till dejt - de flesta slutar skriva eller visar sig bara vilja ha ons. Så ge inte upp - prinsen finns där någonstans, även om det kryllar av grodor...

  • Anonym (Fundersamt)
    Anonym (Less) skrev 2020-07-12 20:14:27 följande:

    Jag har varit singel i snart 1 år och provat nätdejting till och från.

    Dock känns som jag haft oturen att stötta på massa chattkillar. Jag är tydlig med att jag söker seriöst, att jag inte kommer skicka nakenbilder och inte är intresserad av dicpics.

    De senaste 5-6 killarna jag haft kontakt med har följt samma mönster. Vi har klickat online och haft mycket att prata om oftast hörts flera gånger per dag. Det har inte pratas sex även om någon försökte men varit lite småflörtigt.

    Sen efter 2-3 veckor har jag tagit upp frågan att kanske ses och då fått ja sen när jag föreslagit en fika eller öl så har det blivit tyst dvs de slutar höra av sig alt har jag fått frågan hemma hos dig? När jag då sagt nej nere på stan så har det blivit tyst från dem dvs de slutar höra av sig.

    Det har varit blandade åldrar allt från 29-45 år själv är jag 35 år.

    Har jag haft otur? Eller är det så dejting funkar idag att man ses hemma hos någon?

    Typ 10 år sen jag dejta sist.


    Så alla dejter följer samma sväng, när det kommer till IRL, vad exakt har fallerat,  Vet ej om det är anledningen att du avböjer deras invitationer till en mysig hemmakväll? Dock är jag inne på samma nivå som dig, att man träffas ute för att lära känna Varandra.. Därifrån kan man bättre känna efter vad som passar en..
  • Anonym (Erika)

    Svårt på nätet att hitta någon man klickar med och som också vill ha seriöst. Kör du Tinder, där vill killarna bara ligga, mest players.

  • JonasSa

    Jag som man som vill träffa någon försöker vara tydlig med att jag gärna träffas tidigt, sen om det blir en fika eller ett glas vin är ingen stor sak.  Jag ser det som viktigt att man klickar i den verkliga världen om man vill ha mer än sex.

    Sen att skriva i sin presentation att man söker seriöst betyder ingen ting, finns kvinnor som skriver så men sen visar det sig att det bara är för att mörka för andra att det är sex de vill ha. Så mitt förslag är att ta bort den meningen.

    Vill du ha romans som kan leda till livskamraten är det bättre att i presentationen beskriva sig själv, intressen mm. Det ger ett seriösare intryck och dessutom mer positivt i tonen, obs att det är hur jag uppfattar.

    Sen tror jag att det är många som söker en romans eller mer i första hand som ändå kan tänka sig att träffas för ett ons om resten inte känns helt rätt.

    Diskuterar gärna vidare, inte lätt att tolka andras texter.

  • JonasSa
    Anonym (Erika) skrev 2020-07-12 21:54:05 följande:

    Svårt på nätet att hitta någon man klickar med och som också vill ha seriöst. Kör du Tinder, där vill killarna bara ligga, mest players.


    Då får jag sluta där, jag vill ha en romans i förta hand!
  • Anonym (Agneta)
    Anonym (H) skrev 2020-07-12 21:31:22 följande:

    Att söka seriöst är en provokation?


    Nej.

    Att uttryckligen skriva vad man inte vill ha och i synnerhet tacka nej till sexinviter i sin profil är provocerade för väldigt många.

    Det räcker med att skriva att man letar efter en långvarig seriös relation. Vad det innebär kan man ta i privata meddelanden.
  • Anonym (Offline)

    Bättre att träffa nån offline i verkliga livet.

    Mest skit online faktiskt..många som ljuger om allt möjligt. T.ex. så kan de ha sambo fast de är registrerade på två olika lägenheter medans de bor tillsammans i hus. De använder sig av olika knep för att dölja så mycket som de kan.

  • JonasSa
    Anonym (Agneta) skrev 2020-07-12 22:14:30 följande:
    Nej.

    Att uttryckligen skriva vad man inte vill ha och i synnerhet tacka nej till sexinviter i sin profil är provocerade för väldigt många.

    Det räcker med att skriva att man letar efter en långvarig seriös relation. Vad det innebär kan man ta i privata meddelanden.
    Att man söker långvarig relation är bra, tydligt. Att man söker seriöst tolkade jag från början att det är långvarit, det visar sig allt för ofta att det är fel.
  • manolito

    Du har nog haft otur.

    Vanligtvis brukar man träffas för fika eller liknande första gången. Men vid några tillfällen har kvinnor föreslagit att träffas hos mig försts gången och då har vi haft sex

Svar på tråden Ok 1:a dejten fika på stan?