• giraff100

    Tips mot svartsjuka

    Söker tips hur jag bota min svartsjuka/avundsjuka mot min kvinna.

    Jag tror att hon skriver och får texter av andra killar i sin mobil.

    Hjälp, ge mig tips, har lite ångest nu.

  • Svar på tråden Tips mot svartsjuka
  • RenLuft

    Det där är väldigt vanligt när man är osäker. Oftast dyker den där osäkerheten upp på grund av en tidigare smärta som dykt upp ifrån att ha blivit sårad och besviken. Det kan bl.a bero på att sin f.d partner har faktiskt varit otrogen eller att man tidigare inte kunnat hitta kärleken och fler tal gånger varit olycklig kär på olika människor.

    Jag vet inte så mycket tips, men det kanske faktiskt hjälper att fråga sig själv varför man är svartsjuk och inte kan lita på sin partner.

    Vad tycker du hon borde göra för att bekräfta dig att det är dig hon vill ha och resten av killarna i världen ser hon bara som vanliga killar, inkl med de hon skriver texter med.

    VAD SOM ÄN HÄNDER, snoka inte i hennes telefon. Även om hon inte går bakom ryggen på dig, så skulle du såra och göra henne väldigt besviken. Ingen tycker det är okej eller kul när någon håller på och snoka som om man ''ägde'' människan.

    Försöker tränga bort dina känslor. Lita på henne. Gå i tankegången om att hon faktiskt är tillsammans med dig av en anledning. Och det är för att det är dig hon vill ha.

  • Earlgrey

    Tips stärka din självkänsla. Tänk på att hon har valt dig för att hon vill leva med just dig. Du kan väl också ta upp ämnet svartsjuka och otrohet. Att ni som partners pratar om vad ni anser som otrohet och vad ni kan göra för att känna tillit. Själv så vill jag känna att jag kan lite på min partner, samtidigt så skulle jag inte så gärna vilja att han umgås själv med ett ex.
    Jag tänker ändå att jag vill kunna lite så mkt på min partner att det faktiskt ska gå och kunna vara otrogen. Missförstå mig rätt men jag vill inte  behöva kontrollera min partner. Jag vill tro på att han säger att han jobbar över, hälsar på en gammal vän etc.... Jag vill att man ska ge varandra utrymme o tro på det personen säger. 
    Skulle det visa sig att personen visa sig inte vara trogen, så vill jag vara stark i mig själv....det är man inte om man går runt och är svartsjuk.  Jag tror man klarar saker mer om man är stark i sig själv. 
    I alla fall inte bara otrohet förstör ett förhållande, svartsjuka o brist på tillit bryter ner. Så det är inget jag vill ha. Är hellre godtrogen. Har jag valt så fel person o bedömt någon så fel, är det inte mitt fel att personen inte kan vara trogen. För det är man enligt mig oavsett om förhållandet är dåligt eller inte. Och har man gift sig har man lovat trohet tills döden skiljer en åt...Vill inte tro om den personen att han skulle vara kapabel till att vara otrogen.
    Du får väl fundera ut vad din svartsjuka grundar sig i genom att prata med ngn kanske...
    Att misstänka sin  partner att hon eller han ska vara otrogen, är sårande om personen inte är det. 

Svar på tråden Tips mot svartsjuka