• Anonym (Ida)
    Mon 13 Jul 2020 12:18
    355 visningar
    7 svar
    7
    355

    Sms lån

    Hej!

    Jag har en frpgaom sms lån om det finns nån här som tagit det. Jag behöver ca 3-5000 rätt omgående. Ansökte om kontokredit hos min bank men fick avslag. Jag kommer att börja på ett nytt jobb nästa vecka så jag räknar med att betala av sms lånet på tre månader. Kollade upp på Sverigekredit.

    Vet att smslån är kassa lån, men just nu känns det värt det då jag ka betala av det snabbt. Det jag är osäker på är om det tillkommer dolda avgifter. Räknade på om jag skulle låna 5000 så betalar jag typ 300 i ränta.

    Är sms lån fortfarande en skit dålig idé och om så, har ni några bättre tips? Har inget att sälja plus att det känns onödigt då jag snart kommer ha en bra inkomst.

  • Svar på tråden Sms lån
  • Anonym (***)
    Mon 13 Jul 2020 12:20
    #1
    Anonym (Ida) skrev 2020-07-13 12:18:40 följande:

    Hej!

    Jag har en frpgaom sms lån om det finns nån här som tagit det. Jag behöver ca 3-5000 rätt omgående. Ansökte om kontokredit hos min bank men fick avslag. Jag kommer att börja på ett nytt jobb nästa vecka så jag räknar med att betala av sms lånet på tre månader. Kollade upp på Sverigekredit.

    Vet att smslån är kassa lån, men just nu känns det värt det då jag ka betala av det snabbt. Det jag är osäker på är om det tillkommer dolda avgifter. Räknade på om jag skulle låna 5000 så betalar jag typ 300 i ränta.

    Är sms lån fortfarande en skit dålig idé och om så, har ni några bättre tips? Har inget att sälja plus att det känns onödigt då jag snart kommer ha en bra inkomst.


    Vad behöver du pengarna till?

    Varför inte låna av dina föräldrar eller syskon?
  • Anonym (Kvinn­a)
    Mon 13 Jul 2020 13:00
    #2

    Det kan tillkomma olika utgifter som fakturaavgift, uppläggningsavgift och så. Därför är privat lån att föredra.

    Beroende på vad ska ha pengarna till kan det gå ibland att skjuta på betalningar, handla först och betala sedan osv.

  • Anonym (Kvinn­a)
    Mon 13 Jul 2020 13:06
    #3

    Jag kollade upp ditt lån, efter vad jag fick fram kommer du att få betala 5913 kr om du betalar av 1971 kr varje månad i tre månader. 

  • Anonym (.)
    Mon 13 Jul 2020 13:19
    #4

    Fråga lönekontoret på nya jobbet om det finns möjlighet att få ut del av lönen som förskott. Sms lån är extremt dyrt, och många hamnar hos kronofogden tyvärr.

    Skulle nog fråga föräldrar eller vänner om lån snarare än sms lån.

  • Anonym (Ida) Trådstartaren
    Mon 13 Jul 2020 15:01
    #5

    Tack för era svar!!

    Jag behöver mest nu till bensin och lite mat. Kommer att få lite i lön denna månaden från mitt nuvarande jobb, den räcker till hyran.

    Mitt nya jobb har förskottsbetalning på lönen. Jag börjar den 20:e så hoppas att jag kommer att få lön för juli ut den 25:e men lite osäker. Får jag inte det så kommer jag behöva pengar för att överleva nästa månad.

    Ska avvakta lite och se.

  • Anonym (Kvinn­a)
    Mon 13 Jul 2020 15:42
    #6

    Mat i två veckor borde du klara på några 100. 1 kg pasta, en falukorvring och en flaska ketchup överlever du på i 3-4 dagar för 50 kr. Bensin? Du behöver ju inte köra om du inte har jobb? Ska du ha bensin för 200 mil då?

  • Anonym (B)
    Mon 13 Jul 2020 18:54
    #7

    Ingen dålig ide förutsatt att du vet med dig att du faktiskt kommer att betala av lånet enligt planen. Visst är de dyra men behöver man pengar så gör man.

Svar på tråden Sms lån