• Anonym (undrar)

    Temp vid missfall

    Jag är i v.7 och har fortsatt att tempa och tänker göra det ett tag till.

    är det någon som vet om man kan se direkt på tempen att man fått missfall, tex att tempen sjunker? eller kan tempen hålla sig hög även fast man har fått missfall eller missed abortion, någon som vet? 

  • Svar på tråden Temp vid missfall
  • Anonym (K)

    Jag har fått två mf i v 7. Ena gången fortsatte jag tempa efter att jag fått positivt graviditetstest. Typ fem dagar innan jag började blöda började tempen sjunka sakta. När jag började blöda sjönk tempen rejält, precis som vid mens.

  • Anonym (K)

    Jag har fått två mf i v 7. Ena gången fortsatte jag tempa efter att jag fått positivt graviditetstest. Typ fem dagar innan jag började blöda började tempen sjunka sakta. När jag började blöda sjönk tempen rejält, precis som vid mens.

  • Anonym (undrar)
    Anonym (K) skrev 2020-07-14 16:59:00 följande:

    Jag har fått två mf i v 7. Ena gången fortsatte jag tempa efter att jag fått positivt graviditetstest. Typ fem dagar innan jag började blöda började tempen sjunka sakta. När jag började blöda sjönk tempen rejält, precis som vid mens.


    tack för svar! okej så då verkar man kunna se på tempen om det är ett missfall på g, låter ju logiskt då det är progesteronet som gör att tempen är hög och vid missfall så lär ju progesteronet sjunka ganska snabbt = tempen sjunker. 

    dock vid missed abortion tror ju kroppen att den fortf är gravid, och frågan är ju om progesteronet också är på en hög nivå, dvs låter sig luras, kanske har man fortsatt hög temp isåfall.. ?! 
Svar på tråden Temp vid missfall