• Anonym (Förbr­yllad)
    Tue 14 Jul 2020 14:44
    379 visningar
    5 svar
    5
    379

    SEGT hcg efter flera missfall

    Hej.

    Har 2 tidiga missfall bakom mig de sista månaderna. Betyder att jag inte har haft en riktig mens på snart 4 månader. Mitt sista missfall var 23-26 Juni.

    Mina hcg via blodprov var:

    19/6 - 345

    24/6 - 58

    29/6 - 9,9

    Så dom sjönk ganska snabbt.

    Jag skulle lämna provet tills det var på 0.

    Jag hade ägglossning igen 7/7 och som jag förstår det kan man inte få ägglossning om inte hcg är nere på 0?

    Idag lämnade jag nytt prov och det var på 1,1.

    Kan det vara så att det är en ny graviditet på gång eller är det orimligt? Jag är så kluven och doktorn hade inte tid att ringa upp förns imorgon för vidare diskussion. Eller kan det gå så sakta? Att jag har 1,1 kvar sen den 29/6?

  • Svar på tråden SEGT hcg efter flera missfall
  • Anonym (Förbr­yllad) Trådstartaren
    Tue 14 Jul 2020 15:22
    #1

    Ingen?

  • Anonym (Nix)
    Tue 14 Jul 2020 16:13
    #2

    Det är rester bara. Hcg under 5 betyder inte gravid.

  • Anonym (Anony­m)
    Tue 14 Jul 2020 16:33
    #3

    Jag gick nyss igenom ett missfall och jag fick med mig ett graviditetstest hem som skulle tas en eller två veckor efter, om det gav utslag skulle jag höra av mig. Inget om en massa blodprov i all oändlighet.

    Men du kan säkert ha ny ägglossning fast det finns hcg i kroppen.

  • Anonym (Anony­m)
    Tue 14 Jul 2020 16:33
    #4

    Obs! Jag tror inte heller att du är gravid utan att det är pga missfallet.

  • Anonym (Förbr­yllad) Trådstartaren
    Wed 15 Jul 2020 08:28
    #5

    Tack för svar. Läkaren ringde upp och hon trodde också att mitt hcg borde varit på 0 redan men att det nu vänt då jag i söndags-måndags hade en liten blödning, antagligen nidblödning. Att ett hcg INTE sjunkit från 9,9 till 0 på 15 dagar lät orimligt. hon jämförde även andra prov och de gånger jag inte varit gravid så har det legat helt på 0. Så jag håller tummarna

Svar på tråden SEGT hcg efter flera missfall