• Astronautmamman

    GPS på förskolan

    Hej alla fantastiska föräldrar därute!

    Orolig som man blivit sedan man fick barn ska man ju få sig ännu en omgång nu när barnet snart börjar förskolan.

    Min lille 1åring är väldigt busig och vill ofta springa ifrån, gömma sig osv. Han är väldigt snabb..

    Tanken på när han kommer vara på förskolan utomhus och när de åker på utflykter gör mig orolig över att han ska sticka. Men så har jag hört att det finns föräldrar som har gps på sina ungar. Någon som har erfarenhet av detta?

    Mvh ?????????????????

  • Svar på tråden GPS på förskolan
  • garib

    Har du besökt förskolan och pratat med pedagogerna?Berätta för dom att du är orolig  för sonens säkerhet.De förskolor jag har jobbat på ,under senare år,brukar sällan göra utflykter med de yngsta barnen.Lycka till.

  • Solblomma30

    Mitt ena barn har en gps-klocka och vi tycker att det känns väldigt tryggt. Visst är det ovanligt men en bekants femåring glömdes kvar i skogen på utflykt med förskolan för två år sedan, han vandrade iväg en km ungefär och hittades av två människor som var ute och joggade. Några månader senare hade ett annat barn på samma förskola smitit ut genom en grind som någon glömt stänga och hittades först 1-2 timmar senare. Så visst händer det. Jag tycker att det känns tryggare för mig som förälder att veta att jag troligtvis kommer att kunna se på GPS var mitt barn är om det sker.

  • Vildbi

    Rekommenderar GPS-klocka för en sån liten (telefon med GPS-tracking för äldre).

    En del förskolor har dock GPS-sändare på barnen när de är ute.

    Vår förskola ska testa detta nya system snart: momenta.se/flexsafe/

    Men det finns liknande redan, men inte lika avancerade som detta.

  • Elsa891

    Jag har jobbat på förskola och kan säga, i alla fall hos oss, att vi har stenkoll på barnen när vi är på utflykt. Man går oftast i ett rep fram och tillbaka, och sen är man på en begränsad yta. Man vet ju även vilka barn som är lite busiga och håller extra koll på dom ;)

Svar på tråden GPS på förskolan