• Knyttet2020

    Upprepade missfall, prednisolon hur länge?

    Hej!

    Jag var haft 6 missfall innan jag medicinerade med trombyl och prednisolon denna gång. Går nu in i v 24 och vågar inte sluta med kortisonet.

    I Sverige brukar de rekommendera att sluta vid v 13 eller tidigare. Men många som fått hjälp via Grekland till exempel har fått rådet att äta det till efter förlossningen. Är så rädd för missfall om jag slutar men också rädd att påverka bebisen om jag fortsätter i onödan....

    Jag äter 2.5 mg prednisolon.

    Hur gjorde ni?!

  • Svar på tråden Upprepade missfall, prednisolon hur länge?
  • Pimpinellan

    Kliniken tyckte v.9 räckte, specmvc v.13, jag tog lite längre, v.15 kanske. Hade då trappat ner väldigt långsamt. Du tar en väldigt låg dos, jag tog 10 mg per dag. Du kan sluta nu om du vill. Det är precis i början det är som allra viktigast. Ska tillägga att jag fick 2 barn på det viset efter 4 missfall. Glad

  • Steeph

    Hej på er! Har ni gjort ivf eller hur har ni fått prednisolon utskrivet? :( vi har fått 2 ma där fostret slutat utvecklas vecka 8+0 båda gångerna. Vi kan ju bli gravida uppenbarligen men jag vill verkligen satsa allt jag kan och försöka hinna med 2-3 barn. Är det bäst att satsa på privat ivf och därigenom få prednisolon eller hur ska jag göra? :( får ingen hjälp via regionen.

Svar på tråden Upprepade missfall, prednisolon hur länge?