• lillpeanut

    känner mig äcklad av allt :/

    Jag är nu gravid för andra gången, förra slutade i mf och hoppas på att det går bättre nu.

    är på nåt sätt inställd på mf men försöker inte tänka så mycket på det.

    mina symtom vid denna och tidigare graviditet har varit ömma bröst och enorm trötthet, alltså känner mig typ svimfärdig emellanåt. hjälper knappast att jag börjat jobba mitt i natten >.<

    mina bröst är inte lika ömma längre men istället känner jag mig äcklad KONSTANT. all lukt, tankar på mat, tom smaken av vatten äcklar mig.

    försöker småäta för det känns värre när jag är hungrig men ändå sitter det i jämt. detta måste ju vara nån form av graviditetsillamånde, trodde inte det skulle kännas så här :/

    det värsta är att jag jobbar på ett ställe där jag inte kan äta närsom och där det dessutom luktar massa olika saker :/

    nån som känner igen denna äcklade känsla? vad kan man göra? börjar känna mig knäckt för kan knappt fokusera ibland... vill inte ta piller egentligen. kan man göra nåt annat?

    hoppas att det går vägen denna gång så jag inte mår såhär i onödan.

  • Svar på tråden känner mig äcklad av allt :/
  • Pimpinellan

    Jag mådde illa med båda barnen vilket jag inte gjorde när jag fick m.f. Så på så vis var det positivt. Fruktansvärt känslig för lukter också, speciellt med andra barnet. Tålde inte maken nyduschad, jag fullkomligt kväljdes.   Åt och drack det jag fick ner. Enda som funkade var riktigt salta saker, inget sött. Lergigan comp funkade för mig.

  • lillpeanut
    Pimpinellan skrev 2020-07-16 16:57:25 följande:

    Jag mådde illa med båda barnen vilket jag inte gjorde när jag fick m.f. Så på så vis var det positivt. Fruktansvärt känslig för lukter också, speciellt med andra barnet. Tålde inte maken nyduschad, jag fullkomligt kväljdes.   Åt och drack det jag fick ner. Enda som funkade var riktigt salta saker, inget sött. Lergigan comp funkade för mig.


    me. då kanske det är nåt positivt med att må skit trots allt, haha, kanske är ett bra tecken.

    jag ska nog skriva in mig till bm på måndag tänker jag, har avvaktat lite om jag skulle få mf. känns jobbigt annars. men vill nog få hjälp med illamående och be om ultraljud med
  • Pimpinellan
    lillpeanut skrev 2020-07-17 13:25:55 följande:
    me. då kanske det är nåt positivt med att må skit trots allt, haha, kanske är ett bra tecken.

    jag ska nog skriva in mig till bm på måndag tänker jag, har avvaktat lite om jag skulle få mf. känns jobbigt annars. men vill nog få hjälp med illamående och be om ultraljud med
    Jag hade inga symptom de gånger jag fick m.f och alla krämpor som tänkas kan när det gick vägen. Inte applicerbart på alla förstås, men för mig var det tydligt.

    Ring Mvc du och be om Lergigan. Lycka till!
  • nattfjäril89

    Hade ingen matlust alls i början och äcklades av synen av vissa maträtter och lukter. Även lite illamående vissa veckor men aldrig illa. Var också yr emellanåt. Åt mycket frukt, grönt och lättare måltider såsom smoothies och en del bröd. Är i vecka 20 snart och fortfarande lite svårt med matlusten och äter mindre överlag men blivit mycket bättre :) 

  • LittleSecrets

    Jag känner verkligen igen mig! Mitt illamående går upp och ned men även de dagar jag mår bra känns alllllllt så jäkla äckligt. Hela livet är äckligt. Längtar efter att få lite livsglädje och matlust tillbaka

  • lillpeanut
    LittleSecrets skrev 2020-07-17 20:15:55 följande:

    Jag känner verkligen igen mig! Mitt illamående går upp och ned men även de dagar jag mår bra känns alllllllt så jäkla äckligt. Hela livet är äckligt. Längtar efter att få lite livsglädje och matlust tillbaka


    relaterar så! var helt knäckt häromdagen av att vara konstant äcklad och trött, haha... vill såklart att allt ska gå bra men även att detta ska gå över snart :/
  • Anonym (igenkänning)

    Åh va skönt att få känna igen sig i detta!

    Jag har haft en bild av att gravidillamående generellt är att må lite kasst på morgonen, kanske kräkas och sen må bättre sen under dagen. 

    Men jag är konstant lite smått äcklad, finns ingen mat som jag är sugen på men jag är i princip konstant småhungrig. Har jättesvårt att få i mig mat och dryck. Dricker i vanliga fall mycket vatten om dagarna men fy vad till och med det bara är så vidrigt just nu. 

    Är det nån som känner igen sig i att det kommer och går dag för dag?

Svar på tråden känner mig äcklad av allt :/