• littlemisstrouble

Kycklingrecept?

Är galen i olika kyckling rätter men dom ja brukar laga börjar bli tradiga...nån som har nått bra förslag på bra kyckling recept? grytor å allt

• Svar på tråden Kycklingrecept?
  • Nettan73

Mitt bästa recept är att skära kycklingfilé, champinjoner o paprika i bitar och lägga i en form. Blanda creme fraiche med Ajvar Relish, salt, peppar o citron, efter smak och hälla över kycklingen o grönsakerna. In i ugnen på 175 grader i en halvtimme ungefär - MUMS!! Gott med ris, vitlöksbröd och coca cola..

• Dundermamman

Jag kan bidra med kycklingfile´fylld med mozzarella, soltorkade tomater och strimlad skinka.
    Skär ett snitt i kycklingfilen,fyllmed en soltorkad tomat, en bit mozzarella och lite strimlad skinka. Lägg fileerna i en ugnssäker form,tätt intill varandra och pensla med grillolja (gärna garlic). In i 200-225 graders värme i ca.30-40 minuter. Om kycklingen innehåller mycket vatten kan man behöva ösa bort vätska under gratineringen!
    Servera med ris och en sallad! Vi har ofta champinjonsås till också. Den gör vi på en burk cambells champinjonsoppa som vi späder med mjölk och tillsätter lite soja.

• Svarta katten

En jättegod kycklinggryta:

2 kycklingfileér
    1/2 strimlad purjolök
    2 pressade vitlöksklyftor
    Färska champinjoner, valfri mängd
    2 skivade morötter
    1/2-1 paprika
    Creme fraiche
    Salt
    Svartpeppar
    Curry (extra stark)
    Chili

Strimla och stek kycklingfileérna. I med vitlök och purjolök, låt det fräsa lite. Ha sedan i champinjoner, paprika och morötter. Ha sedan i creme fraiche och ev. lite redning. Späd med mjölk om det behövs. Krydda sedan efter egen smak.
    Servera med jasminris.

Smaklig måltid!

• Lilja84

Jag gillar strimlad kyckling i jordnötsås .

Det finns färdig jordnötsås att köpa , men om man inte känner för det så ja jordnötssmör (valfritt om ma vill ha med jordnötsbitar  eller inte), kokosmjölk & röd currypasta .
    Stek kyckligen sen i med allt och låt koka ihop , jag brukar höfta med allt ,smaksar av i mellan tills det är bra , när du sen är nöjd med smaken så låt småputtra i ca 5.10 min för sig själv med lock

• littlemisstrouble

Nettan73, AnnaK, Lilja84, Svarta katten, Dundermamman

Tack tjejer va söta ni är som delar med er av era recept...allt lät toppen..ska genast skriva ner och testa nåt nytt varje gång kycklin är på menyn

Svar på tråden Kycklingrecept?