• Thu 16 Jul 2020 20:39
    475 visningar
    2 svar
    2
    475

    Släppa lös sina känslor!

    Det är sjukt jobbigt att gå igenom ett break up, speciellt om man är den som älskar mer än andra parten samt om man blivit lämnad. Jag går igenom ett break up just nu, jag kan känna saknad av mitt ex och fortfarande gå i de tankarna att vi ska hitta tillbaka till varandra en dag. Men det har bara gått två veckor sen vi gjorde slut, klart känslorna kan ändras påvägen. Samtidigt som jag inte vill hoppas så finns hoppet kvar, kan ju vara att vi fortfarande bryr oss om varandra och vill finnas i varandras liv men det är ju ganska omöjligt att gå från en kärleksrelation till en kompisrelation direkt efter. Känslorna finns ju fortfarande där, vi har dock börjat med att inte höras av på en vecka men efter det så hörde han av sig två dagar efteråt då han hade sett mig två gånger den dagen och ville komma fram till mig men det var inte rätt tillfälle. Så då hörde han av sig mot kvällen och sa att det blev för mycket. Vilket rörde om mina känslor lite eftersom vi båda försöker gå vidare på något sätt, det sårar ju mig på något sätt när han kan höra av sig när det är jobbigt för honom och tro att det ska vara ok och sen efter det sluta höras igen. Som sagt har det bara gått två veckor, klart det går tankar och det finns känslor kvar för oss båda...  

  • Svar på tråden Släppa lös sina känslor!
  • Thu 16 Jul 2020 20:41
    #1

    Varför bryter ni om ni båda har så mycket känslor kvar?

  • Sat 18 Jul 2020 14:22
    #2
    smulpaj01 skrev 2020-07-16 20:41:28 följande:

    Varför bryter ni om ni båda har så mycket känslor kvar?


    Jag tror vi är i olika stadier i livet, det klaffar inte riktigt som vi vill i vardagen. Han bor i egen lägenhet, har ett stadigt jobb och skulle kunna tänka sig att flytta om några år och skaffa en familj (det var det vi pratade iaf). Som person är han väldigt social av sig och vill hitta på saker nästan hela tiden om inte med mig så hans kompisar eller familj. Medan jag studerar fortfarande och bor hemma, har inte en stabil ekonomi och kan inte riktigt göra som jag vill med mitt liv eftersom min mamma är väldigt kontrollerande tex. att jag bara får träffa honom max två gånger i veckan, måste vara hemma vid en viss tidpunkt osv. Klart det inte bara berodde på min mamma och hur hon styr och ställer men jag förstår att det kan vara jobbigt för honom att inte kunna träffa mig som han vill osv, jag tycker ju att det är minst lika jobbigt men jag har typ "stått ut" med det hela mitt liv. Hon vägrar ändra på sig och jag vill väl inte förlora kontakten med henne även om våran relation kanske är destruktivt. Jag vill bara bli klar med mina studier som är två år till och sedan flytta ut och leva mitt egna liv så som jag vill. 
Svar på tråden Släppa lös sina känslor!