• farman

    gifta sig fruimport

    Har tänkt gifta mig med en kvinna från Thailand eller Öststaterna.
    Anser ni att det är moralisk förkastligt eller är det bra det jag gör?

  • Svar på tråden gifta sig fruimport
  • Anonym (ooo)
    farman skrev 2020-07-17 08:32:44 följande:

    Har tänkt gifta mig med en kvinna från Thailand eller Öststaterna.
    Anser ni att det är moralisk förkastligt eller är det bra det jag gör?


    Behöver du ställa en sån fråga? Du vet nog svaret utan att starta en tråd här. 
  • Anonym (Ej beroede)

    Det jag tycker man missar i de här diskussionerna är att många tror att kvinnan måste stanna hos dig tills dess hon fått permanent uppehållstillstånd (PUT), men faktum är att hon kan dumpa dig direkt och flytta till några vänner eller släktingar som du kanske inte ens känner till. Det som krävs när hon ska förlänga sitt uppehållstillstånd (UT) är att hon vid den tidpunkten kan visa att hon är gift eller sambo med någon. Det kan vara med dig eller med någon annan.

    Hon kommer att vara beroende av dig, men det är på ett mer informellt sätt. Hon behöver din kunskap och vägledning för att orientera sig i det svenska samhället. Det kräver mycket engagemang och arbete för att vara gift med en kvinna eller man som nyligen invandrat till Sverige. Men om du är en bra person, juste, ärlig och hjälpsam så kan jag inte se några större nackdelar varken för dig eller den du gifter dig med.

    Det är mer som i alla relationer att det mer handlar om hur ni båda är som personer om er relation ska bli bra eller inte.

Svar på tråden gifta sig fruimport