• Anonym (Olycksam)

    Ni som gjort sen abort v 18+

    Hur lång tid tog det till fostret kom ut från första cytotec dosen?

    Har ni fött barn före eller ej?

    Har man som vanliga förlossningsvärkar och i slutet krystvärkar?

    Ska genomgå detta hemska i helgen pga missbildning och är helt förkrossad...

  • Svar på tråden Ni som gjort sen abort v 18+
  • Anonym (J)

    Först av allt, beklagar verkligen det du ska gå igenom.

    Jag själv fick gå igenom detta i V19+5.

    Jag tog första tabletten runt 9 på morgonen på sjukhuset, åkte hem för att komma tillbaka på förmiddagen dagen efter.. Men på samma natt så började jag blöda/sippra vatten och fick värkar hemma, så jag fick åka in och föda min flicka då..inget som brukar hända innan man får de andra tabletterna, fick jag höra.

    Det var den jobbigaste biten för mig, att det startade hemma. Det sista jag ville var att behöva handskas med det "själv" om hon hade kommit hemma, när jag var såpass ledsen.

    Det kändes inte riktigt som förlossningsvärkar för mig, inga direkta krystvärkar heller. Klart det gjorde ont, men inte lika ont..som riktigt jobbig/krampande mensvärk. Men jag antar att det är olika från person till person. Jag har fött 3 barn innan detta.

  • Anonym (Olycksam)
    Anonym (J) skrev 2020-07-17 12:13:23 följande:

    Först av allt, beklagar verkligen det du ska gå igenom.

    Jag själv fick gå igenom detta i V19+5.

    Jag tog första tabletten runt 9 på morgonen på sjukhuset, åkte hem för att komma tillbaka på förmiddagen dagen efter.. Men på samma natt så började jag blöda/sippra vatten och fick värkar hemma, så jag fick åka in och föda min flicka då..inget som brukar hända innan man får de andra tabletterna, fick jag höra.

    Det var den jobbigaste biten för mig, att det startade hemma. Det sista jag ville var att behöva handskas med det "själv" om hon hade kommit hemma, när jag var såpass ledsen.

    Det kändes inte riktigt som förlossningsvärkar för mig, inga direkta krystvärkar heller. Klart det gjorde ont, men inte lika ont..som riktigt jobbig/krampande mensvärk. Men jag antar att det är olika från person till person. Jag har fött 3 barn innan detta.


    Tack så mycket för ditt svar.

    Fler som gjort sen abort och kan berätta lite?
Svar på tråden Ni som gjort sen abort v 18+