• Anonym (46)

    Träffa någon ny?

    Skild och längtar efter kärlek.

    Jag vill inte leva ensam.. men hur träffar man någon egentligen? Och det måste så klart kännas bra. Vill tro på kärlek..

    Är ju 46 och det är inte helt lätt. Låg självkänsla, lite rund, osäker ... men vet också att jag är snäll, omtänksam, passionerad, engagerad..

    Känner mig så ensam. Jag har barn, men saknar en partner.

    Vill undvika nätdejting, förstått att många inte är seriösa. Hur gör man?!

  • Svar på tråden Träffa någon ny?
  • Anonym (44 singel man)

    Vart bor du.. Är du kvinna?

    Har samma problem

  • Anonym (46)

    Ja jag är kvinna. Bor i sydöstra delen av landet. Och du?

  • Anonym (44 singel man)

    Bor med I östra delen.. 6 mil ifrån Norrköping.. Och 10 från sthlm vet inte hur långt söderut det blir.. Kanske mer mitten..

    Kan du precisera dig annars kan vi ju pm:a

  • Anonym (44 singel man)

    Ja tyvärr.. Synd.. Hade kunnat tänkt mig att bekanta mig annars..

  • Anonym (Annie)

    När jag skilde mig och hade två små barn trodde jag att jag var helt förbrukad. Dock registrerade jag mig online för att dejta och efter ett par dejter med män jag inte riktigt föll för men som ändå var trevliga träffade jag en man som jag är så kär i och attraherad av fortfarande två år senare. Jag jobbar i ett kvinnoyrke och har aldrig tid att gå på krogen eller vara med i nån förening så det kändes som den enda chansen för mig att träffa någon och det gick ju bra! Du kan väl testa? Om man ses på offentlig plats är det inte så farligt tror jag!

  • taao

    Nätdejting ok, har ett par förhålladen som funkat mer än ett par år. Dock tror jag det kräver att du lägger ned tid på hur du skriver din annons och vilken/vilka sajter du väljer. Inte de billiga och på de dyrare finns seriösa  som man ju förstår efter några mejl. Är nu singel och har inte uppdaterat min profil ännu för nästa försök.

  • Anonym (Petra)

    Jag är ungefär jämngammal med dig och också singel. Jag är med på Tinder och Happy Pancake, för att det är de siterna som är störst, och gratis. 
    Visst, det finns massor med killar som är oseriösa, men på Tinder låter man helt enkelt bli att "gilla" dem, och på HP så får man en del meddelanden från killar som bor långt bort, inte har bild/presentation, föreslår "en het träff", osv, men det är bara att ignorera dem. 
    Gör en trevlig presentation, med lite om dina intressen, att du har barn, osv, samt några kort på dig själv. Sedan är det bara att ge sig ut i dejtingdjungeln! Skrattande 
    Efter några meddelanden märker man om de fortfarande verkar vettiga, och så bestämmer man träff, gärna promenad på stan, kanske ett glas vin/ en fika, etc. Undvik att gå ut och äta eller träffas hemma hos någon.
    Gå in i det med inställningen att det är kul att träffa nya människor, sitta och prata, osv. Det kommer antagligen ta lång tid innan det klickar med någon, men så är det ju i verkliga livet också, så bli inte besviken när killar slutar skriva eller verkar jättetråkiga irl,

Svar på tråden Träffa någon ny?