• Anlisa93

Vilken dag fick ni positivt gravtest?

Hej,

För 3 månader fick jag utomkvedshavandeskap och fick operera bort ena äggledaren. En av de jobbigaste sakerna jag gått igenom. Nu idag gjorde jag ett gravtest där det blev ett svaaaagt streck. Jag skulle haft mens för 5 dagar sen. Inte förns nu ser jag strecket, är inte de lite väl lite? För 2 dgr sedan var det inget streck alls. De brukar väl stå 99% ifrån den dagen mensen är beräknad? Det ända jag kan tänka på är att jag vill åka och ta blodprov och kolla mitt hcg, så det är normalt och jag inte har utomkveds igen.. Måste vänta tills måndag, och har sån extrem ångest pga av det.

När fick såg ni strecket för första gången och hur starkt var det? <3 Jag tänker också att hcg ska ju dubblas varje dag om allt står rätt till, så om jag gör en imorgon så ska de va "dubbelt så starkt" streck..?

Snälla snälla håll alla tummar åt mig Hjärta 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-18 07:50
    Känner också lite konstig värk vid äggstocken, vilket gör mig ännu mer orolig.

• Svar på tråden Vilken dag fick ni positivt gravtest?
  • amandakollb

Hejhej, jag plussade bim-1 (äl+13) och fick strecket som syns på bilden. Testade inget tidigare så vet inte när det ev hade börjat synas på testen.

Hur säker är du på ägglossningen? Kan ju vara så att ägglossningen inträffade några dagar senare och att du därför inte får plus förens några dagar senare:)

• Anlisa93
    amandakollb skrev 2020-07-18 08:08:27 följande:

Hejhej, jag plussade bim-1 (äl+13) och fick strecket som syns på bilden. Testade inget tidigare så vet inte när det ev hade börjat synas på testen.

Hur säker är du på ägglossningen? Kan ju vara så att ägglossningen inträffade några dagar senare och att du därför inte får plus förens några dagar senare:)

Jag tar ju ÄL test varje månad så är ganska säker.. Samt brukar mensen vara ganska regelbunden. Tror du att jag kan ta ett nytt grav test imrn och se om det är starkare? Värker som sagt också på vänster sida, gjorde de det på dig med så tidigt? Oroar mig så mkt.

Och grattis till ditt plus :)<3! Vad kul, men kanske var länge sedan?

Såg även nu att min mottagning inte har öppet alls nästa vecka, sommarstängt. Får nog ringa 1177 i eftermiddag eller imorgon och rådfråga, om de skulle gå som förra gången med utomkvedshavandeskap så är de bra att veta det tidigt med hjälp av hcg prov ju <3
  • amandakollb
    Anlisa93 skrev 2020-07-18 09:53:52 följande:
    Jag tar ju ÄL test varje månad så är ganska säker.. Samt brukar mensen vara ganska regelbunden. Tror du att jag kan ta ett nytt grav test imrn och se om det är starkare? Värker som sagt också på vänster sida, gjorde de det på dig med så tidigt? Oroar mig så mkt.

Och grattis till ditt plus :)<3! Vad kul, men kanske var länge sedan?

Såg även nu att min mottagning inte har öppet alls nästa vecka, sommarstängt. Får nog ringa 1177 i eftermiddag eller imorgon och rådfråga, om de skulle gå som förra gången med utomkvedshavandeskap så är de bra att veta det tidigt med hjälp av hcg prov ju <3
    tack detsamma <3 jag gick in i v.6 idag så inte alls länge sen! jag plussade förra fredagen och fortsatte att att testa varannan dag och sett en fin stegring, men efter några dagar så blev de så starka att det kändes onödigt att fortsätta testa. 

har du bild på dina test? :) njaa hade inte ont på en sida utan med mensvärk i hela magen typ! men som du säger, kan nog vara bra att ringa 1177 och höra, utomkveds verkar inte att leka med! 
  • Anlisa93
    amandakollb skrev 2020-07-18 12:33:30 följande:
    tack detsamma <3 jag gick in i v.6 idag så inte alls länge sen! jag plussade förra fredagen och fortsatte att att testa varannan dag och sett en fin stegring, men efter några dagar så blev de så starka att det kändes onödigt att fortsätta testa. 

har du bild på dina test? :) njaa hade inte ont på en sida utan med mensvärk i hela magen typ! men som du säger, kan nog vara bra att ringa 1177 och höra, utomkveds verkar inte att leka med! 
    Oh vad roligt. Får jag fråga en dum fråga, hur gör man sen när man vet man är gravid? Ringer man barnmorskan och säge bara "HEJ jag är gravid och vill skriva in mig?" haha :) 

De testen jag gjorde som inte blev gravida har jag inte sparat bild på. Men här är en bild på den jag tog imorse. Ja jag får nog ringa 1177 och fråga, är orolig men samtidigt försöker jag vara positiv! 
  • amandakollb
    Anlisa93 skrev 2020-07-18 12:39:06 följande:

Oh vad roligt. Får jag fråga en dum fråga, hur gör man sen när man vet man är gravid? Ringer man barnmorskan och säge bara "HEJ jag är gravid och vill skriva in mig?" haha :) 

De testen jag gjorde som inte blev gravida har jag inte sparat bild på. Men här är en bild på den jag tog imorse. Ja jag får nog ringa 1177 och fråga, är orolig men samtidigt försöker jag vara positiv! 

Det är ingen dum fråga :) jag visste vilken mödravård jag ville gå på så jag gick bara in på deras sida och så hade de en internetbokning för inskrivning, men annars kan man alltid ringa dit och säga att man är gravid och vill skriva in sig :) vet du vilken du vill gå på? Det är helt valfritt och kostar ingenting.

Och bara för att man får positiva äl-test betyder inte det att ägget faktiskt släpper, utan att kroppen försöker. Så kan mkt väl vara att det släppte några dagar senare och därför inte plussar förens några dagar senare.
  • Anlisa93

Jag har en som ligger 5 min promenad ifrån mig så den skulle passa perfekt isf! Ja juste så kan de ju också vara, jag håller alla tummar och tår, ska somsagt prata med 1177 ikväll, men längtar tills imrn bitti tänkte ta ett nytt test då :) kan lägga in ny bild då

• amandakollb
    Anlisa93 skrev 2020-07-18 17:07:49 följande:

Jag har en som ligger 5 min promenad ifrån mig så den skulle passa perfekt isf! Ja juste så kan de ju också vara, jag håller alla tummar och tår, ska somsagt prata med 1177 ikväll, men längtar tills imrn bitti tänkte ta ett nytt test då :) kan lägga in ny bild då

okej perfekt :) då är det bara att gå in på deras hemsida och se om man kan boka inskrivning där eller så ringer du till dem och ber om en tid :)

jaa gör det! jag tror också jag ska testa imorgon, har ändå något test kvar
  • ensamärstark

Äl +9

Hade med ensidig värk ganska intensiv stundtals samt spottings från Äl+5.

Fick komma på VUL då dom misstänkte X visade sig var en normal graviditet. Jag har opererad bort äggstocken på höger sida och värken låg på vänstersidan. Jag har den fortfarande ibland.

Ensidig värk ska alltid kollas upp, dock är du sååååå tidigt så dom kommer inte kunna se något ännu

• amandakollb
    Anlisa93 skrev 2020-07-18 17:07:49 följande:

Tog ett till imorse och nu är jag runt bim+9. Hur såg ditt test ut imorse? :)

• Vevoz

Plussade 3 dagar innan bim med ett tidigt test, syntes ett starkt plus då o sen igen på bim med vanligt test

• Anlisa93

Jag har varit nu 3 gånger och tagit hcg och gjort undersökningar hos gyn, mitt hcg (precis som för tre månader sen :( ) ökar inte som de ska, först 92, sedan 215, nu ca 379.. dem ser ingenting när de kollar ultraljud, ingenting i äggledaren som sist, ingenting i livmodern. Känns helt hopplöst, någonstans växer något i mig men ingen vet vart..

Känns inte som de vet vad de ska göra, dem bara ger ny tid varannan dag. "för att se vilket håll det går åt" Vet inte vad dem väntar på, kan man inte få metotrexat och så är de klart? Vill inte operera mig igen och får sån otrolig ångest varje dag och känner mig matt av att gå runt och vänta och inte veta vad som ska ske :(

Jag hatar utomkvedshavandeskap och bara önskar de kunde vara ett vanligt missfall som kroppen tar hand om själv.

• JoemisoL

Bebis 1: svagt plus BIM +7 (oplanerad graviditet, därav sent test) Några dagar senare mycket starka plus.

Bebis 2: svagt plus BIM -5 (planerad graviditet)

Hade jag testat på BIM-dagen eller några dagar därefter med bebis nr 1 hade det säkert inte gett något plus alls, utan den gången höjdes hormonerna troligen sent

• amandakollb
    Anlisa93 skrev 2020-07-24 09:51:30 följande:

Jag har varit nu 3 gånger och tagit hcg och gjort undersökningar hos gyn, mitt hcg (precis som för tre månader sen :( ) ökar inte som de ska, först 92, sedan 215, nu ca 379.. dem ser ingenting när de kollar ultraljud, ingenting i äggledaren som sist, ingenting i livmodern. Känns helt hopplöst, någonstans växer något i mig men ingen vet vart..

Känns inte som de vet vad de ska göra, dem bara ger ny tid varannan dag. "för att se vilket håll det går åt" Vet inte vad dem väntar på, kan man inte få metotrexat och så är de klart? Vill inte operera mig igen och får sån otrolig ångest varje dag och känner mig matt av att gå runt och vänta och inte veta vad som ska ske :(

Jag hatar utomkvedshavandeskap och bara önskar de kunde vara ett vanligt missfall som kroppen tar hand om själv.

Hur går det för dig?
  • smlund

Med första barnet plussade jag bim-3 med clearblue early och nu har jag precis plussat på bim+3. Negativt test på bim och ett väldigt svagt streck på bim+2.

• Anlisa93
    amandakollb skrev 2020-07-29 08:28:28 följande:
    Hur går det för dig?
    Hej!
    Jag fick sova en natt på sjukhuset efter att jag åkte in med smärta, men dagen efter fick jag åka hem för att dem tyckte hcg:et gick åt rätt hål. Gick yttligare 1 - 1,5 vecka och sedan fick jag jätteont i magen när vi var på semester på Österlen, hade så ont och dem sa att de var för jag hade en blodansamling i hela buken som trycker på organen. Men vägrade operation så fick metotrexat, ÄNTLIGEN! Tog 4 dagar sen mådde jag helt vanligt igen. Idag är hcg:et på 0!! :) Så skönt att det äntligen är över, bölder dock lite lite fortfarande, men snart helt borta.
    Nu ska vi vänta tills metotrexat är ute ut kroppen, sen blir det IVF, då jag har bara en äggledare som jag nu inte heller kan/får använda pga senaste utomkvedet.
  • Goose01

[quote=80530209][quote-nick]Anlisa93 skrev 2020-07-18 12:39:43 följande:[/quote-nick][/quote]

Detta gravtest är ju positivt

Svar på tråden Vilken dag fick ni positivt gravtest?