• Mimmiimimmii

    Barnets pappa vägrar hjälpa till

    Hej

    Vi väntar vårt 3 e barn o jag har drabbats av blödningar. Ingen fara för barnet men jag måste ligga still o ta det lugnt. Min andra graviditeter har varit helt utan komplikationer o mannen är van vid att han betalar mer, jobbar mer på sitt företag o allt är serverat när han kommer hem. Nu när jag ber honom göra lite mer hushållssysslor o sysselsätta barnen så de får en go semester som jag gjort så många år när han jobbat på sitt företag så vägrar han. Han köper mat ute varje dag, barnen borstar inte tänder och han o barnen sitter i husvagnen med mobiler hela dagarna. Va gör man tänk om jag behöver läggas in

  • Svar på tråden Barnets pappa vägrar hjälpa till
  • Anonym (ppp)

    Är han helt barnslig eller? Fy.
    Ring Soc och be som hjälp. Pappan behöver få stöd i sitt föräldraskap.
     

  • Anonym (i)

    Beställ tid på familjerådgivningen
    Det här klarar du inte ensam 

  • Tow2Mater

    Varför bor ni i husvagn med två barn?? Soc har väl inte lägenheter att dela ut men nån hjälp kanske de kan ge er att hitta boende....

  • Anonym (C)
    Tow2Mater skrev 2020-07-19 01:52:55 följande:

    Varför bor ni i husvagn med två barn?? Soc har väl inte lägenheter att dela ut men nån hjälp kanske de kan ge er att hitta boende....


    Har du helt missat att en stor del av Sveriges befolkning frivilligt bosätter sig i husvagn under semestern/sommaren?
  • Tow2Mater
    Anonym (C) skrev 2020-07-19 07:58:44 följande:

    Har du helt missat att en stor del av Sveriges befolkning frivilligt bosätter sig i husvagn under semestern/sommaren?


  • Tow2Mater
    Anonym (C) skrev 2020-07-19 07:58:44 följande:

    Har du helt missat att en stor del av Sveriges befolkning frivilligt bosätter sig i husvagn under semestern/sommaren?


    Om det handlar om semester borde inte avslappnad skärmtid med pappa vara ett problem eller hur?
  • Anonym (K)
    Dexter dot com skrev 2020-07-19 07:36:13 följande:

    Har han aldrig tidigare behövt ta hand om barnen? Har du inte sett det här ointresset tidigare ?


    Undrar jag också.
  • Anonym (i)
    Tow2Mater skrev 2020-07-19 16:54:24 följande:
    Om det handlar om semester borde inte avslappnad skärmtid med pappa vara ett problem eller hur?
    Ja för under semsetern behöver man inte laga mat, diska, tvätta kläder, leka med barnen....
Svar på tråden Barnets pappa vägrar hjälpa till