• Knaslil96

    Försöka bli gravid trotts aborter i det förflutna

    Hej!

    Jag och min man försöker nu bli gravida, jag tog ut min kopparspiral i måndags.

    Jag är dock orolig, har 3 stycken aborten bakom mig (varav 2 där dom inte såg fosterrörelser) och har då tagit ut och satt in kopparspiral 3 gånger, jag är nu orolig att detta kommer göra det svårt att bli gravid just för att kopparspiralen tagits ut och in så många gånger samt många aborter. Är orolig.

  • Svar på tråden Försöka bli gravid trotts aborter i det förflutna
  • Anonym (f)

    Jag har gjort aborter men det har inte påverkat min förmåga att bli gravid alls, har blivit gravid på första försöket alla tre gångerna.

    Oroa dig inte.

  • Anonym (Ella)
    Anonym (f) skrev 2020-07-18 12:40:07 följande:

    Jag har gjort aborter men det har inte påverkat min förmåga att bli gravid alls, har blivit gravid på första försöket alla tre gångerna.

    Oroa dig inte.


    Ber om ursäkt att jag kapar tråden lite här.

    Men vilken typ av abort gjorde du?och hur många?

    Jag har gjort en medicinsk men är nu gravid igen och är rädd att göra en till pga att inte kunna få fler barn.
  • Knaslil96
    Anonym (f) skrev 2020-07-18 12:40:07 följande:

    Jag har gjort aborter men det har inte påverkat min förmåga att bli gravid alls, har blivit gravid på första försöket alla tre gångerna.

    Oroa dig inte.


    Okej gud vad skönt att höra! Är lite besviken, tänkte inte på att jag tog ut kopparspiralen 1 vecka efter äl denna månad haha. Lite dåligt planerat. Men nästa månad kanske det blir nått då förhoppningsvis
  • Anonym (f)
    Anonym (Ella) skrev 2020-07-18 12:45:37 följande:
    Ber om ursäkt att jag kapar tråden lite här.

    Men vilken typ av abort gjorde du?och hur många?

    Jag har gjort en medicinsk men är nu gravid igen och är rädd att göra en till pga att inte kunna få fler barn.
    Jag har gjort fyra. Två gånger pga fel hos barnen, en gång för jag var väldigt ung och en gång för att jag och min pojkvän precis hade gjort slut på en destruktiv relation. (om någon undrade varför så många)

    Det var en skrapning när jag var ung, resten var medicinska aborter. En var ganska sen.
  • Anonym (f)
    Knaslil96 skrev 2020-07-18 12:47:55 följande:
    Okej gud vad skönt att höra! Är lite besviken, tänkte inte på att jag tog ut kopparspiralen 1 vecka efter äl denna månad haha. Lite dåligt planerat. Men nästa månad kanske det blir nått då förhoppningsvis
    Tror det kan ta lite tid för livmodern att komma i balans också, även om det går ganska snabbt efter kopparspiral (har själv använt det). Hoppas att det går bättre nästa gång :)
  • Anonym (Två aborter)

    Jag har gjort två aborter och efter det har jag fött tre barn. Alla barnen blev jag gravid med väldigt fort och jag har inte haft några komplikationer under graviditeterna. Jag tror inte att du behöver vara orolig!

Svar på tråden Försöka bli gravid trotts aborter i det förflutna