Anonym (Rådvill?) skrev 2020-07-18 13:49:23 följande:
Din stackare! Hur beställer man hemtest? Kan man göra det på helgen?
Vad orande att det visade negativt först. Det betyder alltså att man kan ha det trots att det inte syns på tester eller? Måste man då göra om det om symptomen fortsätter och ändå stanna hemma?
Jag har också haft diarreliknande symptom, illamående, huvudvärk, förkylningsnäsa och konstigt halsont samt en sjukdomskänsla i kroppen även lite feber utan att temperaturen stigit märkbart.
Ja det känns lite skumt med testerna. Samma dag som jag fick brev hem om negativt resultat på ett test fick jag meddelande om positivt på det sista testet. Testen man gör på vårdcentral och hemma skiljer sig åt. På vårdcentralen topsar dom bara näsan. Hemma fick man tre tops. En för halsen, näsan och saliv.
Jag beställde test genom att logga in med bank-id på 1177. Sen måste man ha ett ombud utan symtom som både hämtar och lämnat testet på ett apotek som har testerna.
Det låter som att det kan vara corona du har. Jag fick tips av en vän att prova lukta på ättika för att se om man tappat lukt och smak. För mig var det som att lukta på vatten. Det luktade absolut ingenting alls.