• VickanD

    Vilka är trevligast, män eller kvinnor?

    Låt oss vara ärliga nu. Vilka tycker du brukar vara trevligast, rent generellt - män eller kvinnor?

    Jag vet att det är väldigt individuellt, men det är därför jag skriver ?generellt?.

    Tänk på alla människor i din omgivning och människor du möter i olika situationer och sammanhang, eller som du bara råkar stöta ihop med av en slump.

    Skriv gärna vilken ålder det du väljer brukar befinna sig i.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilka är trevligast, män eller kvinnor?
  • Anonym (Inte som dom andra)

    Min personlighet funkar bättre med män, men råkar man ut för otrevliga händelser med okända personer på stan så är det också alltid män. Fulla, hotfulla, slemmiga eller våldsamma män- nasty.

    Kvinnor gillar mig oftast inte men är vanligen i stort sett oförargliga så dem kan man oftast ignorera om det skulle vara så att kemin är kass. Några kanonkokerskor har jag personligen inte stött på.

    Så jag säger nog att det är ganska jämnt mellan könen, för mig personligen.

  • Anonym (KL)

    Jättesvår fråga... men nu när jag börjar bli äldre (har passerat 50) känns det som att jämnåriga kvinnor omkring mig blir allt gladare och trevligare medan jämnåriga män blir tröttare och tråkigare. Om jag får generalisera helt vilt alltså Skrattande Så jag svarar kvinnor. 

  • spetshatt

    Kvinnor helt klart. Men män är mer hjälpsamma, så det jämnar ut sig

  • spetshatt

    Gäller alla åldrar. Kvinnor i alla åldrar är generellt trevligare än män.

  • Anonym (Kvinna själv)

    Visst har jag träffat flera trevliga män genom åren.Men som kvinna känner jag med för en kvinna,mera samhörighet och förtroende.Jag har ochså träffat otrevliga kvinnor.

  • Anonym (Eva)

    Kvinnohatet i samhället gör att de flesta svarar att män är trevligast, kvinnor som män. Folk tänker inte på det men vi lär oss från det vi är små att tycka sämre om kvinnor och allt som anses kvinnligt. Det sprids också myter hela tiden om att kvinnor minsann är värre än män vad det gäller mobbing och skitsnack osv, och dessa myter ifrågasätts inte utan införlivas i vår världsbild. Att verkligheten inte ser ut så ser vi inte, då vi förblindas av det vi tror är sant. Många flickor växer upp och säger att de kommer bäst överens med killar, för det ger status att säga det och tycka det. Det ger status för en flicka att accepteras som lite bättre än de andra flickorna av pojkar. 

    Sedan att den förkrossande majoriteten av alla våldsbrott (mot både män och kvinnor) samt sexualbrott (mot både män och kvinnor) utförs av män, det minns man inte heller när man funderar över denna fråga som TS ställer. Om man någonsin tillåter sig att reflektera över det. 

    TS. Svaret är givet. Det kön som utför färst brott i samhället är helt klart trevligast. 

  • Anonym (Generationsfråga)

    Generellt, män.

    Skulle dock vilja tillägga att när jag träffat människor över 30 så är det mycket mer jämlikt. Då har jag stött på en hel del fantastiska kvinnor och män.

    Under 30 däremot, så tar män priset överlägset. Jag vet inte riktigt vad som hänt med den yngre generationens kvinnor...

  • Tobythegunn
    Anonym (Eva) skrev 2020-07-21 21:53:31 följande:

    Kvinnohatet i samhället gör att de flesta svarar att män är trevligast, kvinnor som män. Folk tänker inte på det men vi lär oss från det vi är små att tycka sämre om kvinnor och allt som anses kvinnligt. Det sprids också myter hela tiden om att kvinnor minsann är värre än män vad det gäller mobbing och skitsnack osv, och dessa myter ifrågasätts inte utan införlivas i vår världsbild. Att verkligheten inte ser ut så ser vi inte, då vi förblindas av det vi tror är sant. Många flickor växer upp och säger att de kommer bäst överens med killar, för det ger status att säga det och tycka det. Det ger status för en flicka att accepteras som lite bättre än de andra flickorna av pojkar. 

    Sedan att den förkrossande majoriteten av alla våldsbrott (mot både män och kvinnor) samt sexualbrott (mot både män och kvinnor) utförs av män, det minns man inte heller när man funderar över denna fråga som TS ställer. Om man någonsin tillåter sig att reflektera över det. 

    TS. Svaret är givet. Det kön som utför färst brott i samhället är helt klart trevligast. 


    Sexualbrott är nära 50/50. Man rapporterar bara inte kvinnornas brott, heller ej pratar om det, för att det är ju dem som ska vara "dem omhändertagande och dem som visar vördnad"

    Ett exempel, min gamla klasskompis jobbar med barn och tonåringar som blivit utsatta för sexualbrott och där rapporteras det att det är fler kvinnor som antastar barn än vad det är män. Finns också studier på detta.

    Vi är människor, män och kvinnor, och ondhet finns i båda könen, och statistiken visar mycket mer 50/50 än vad ni tror.
    Happiness, only real when shared
  • StevenDiese

    Det är omöjligt att svara på. Kvinnor är nog jämnare som grupp. Bland män är spannet större. Fler idioter och fler jättetrevliga. Kvinnor är väl normaltrevliga generellt.

  • Anonym (L)
    Anonym (Eva) skrev 2020-07-21 21:53:31 följande:

    Kvinnohatet i samhället gör att de flesta svarar att män är trevligast, kvinnor som män. Folk tänker inte på det men vi lär oss från det vi är små att tycka sämre om kvinnor och allt som anses kvinnligt. Det sprids också myter hela tiden om att kvinnor minsann är värre än män vad det gäller mobbing och skitsnack osv, och dessa myter ifrågasätts inte utan införlivas i vår världsbild. Att verkligheten inte ser ut så ser vi inte, då vi förblindas av det vi tror är sant. Många flickor växer upp och säger att de kommer bäst överens med killar, för det ger status att säga det och tycka det. Det ger status för en flicka att accepteras som lite bättre än de andra flickorna av pojkar. 

    Sedan att den förkrossande majoriteten av alla våldsbrott (mot både män och kvinnor) samt sexualbrott (mot både män och kvinnor) utförs av män, det minns man inte heller när man funderar över denna fråga som TS ställer. Om man någonsin tillåter sig att reflektera över det. 

    TS. Svaret är givet. Det kön som utför färst brott i samhället är helt klart trevligast. 


    Men sluta larva dig, får man inte ens tycka att män (rent generellt) är trevligare utan att få höra svammel som detta? Sluta skylla allt på kvinnohat bara för att du inte tål att höra att det finns många som faktiskt tycker att män är trevligare.

    Kvinnor ÄR (enligt mig och många andra) värre än män när det kommer till mobbning, skitsnack med mera. Kan man få tycka det, tack? Jag (kvinna) har umgåtts mest med andra kvinnor men även lite med män och jag har upplevt att det är mer problem bland kvinnorna, mer skitsnack och mer mobbning och utfrysning. Många delar min erfarenhet.

    Jag skulle vilja veta hur många män det finns som har utsatts av övergrepp med mera av kvinnor, för män anmäler sällan och det tas inte på allvar, så mörkertalet är nog större än vad du tror när det gäller män som har en kvinnlig förövare.

    Sedan räknar man väl med själva beteendet, hur en människa är och ska man då ta alla NORMALA män och kvinnor (som inte utför brott) så tycker jag verkligen att män är trevligare än kvinnor, rent generellt.
  • Anonym (L)

    Och precis som föregående talare sa så rapporterar man inte kvinnornas brott och det pratas inte alls lika mycket om det, för kvinnor är alltid offer och män är aldrig det.

  • Anonym (Men)
    Anonym (L) skrev 2020-07-22 00:21:32 följande:

    Och precis som föregående talare sa så rapporterar man inte kvinnornas brott och det pratas inte alls lika mycket om det, för kvinnor är alltid offer och män är aldrig det.


    Men är inte kvinnor alltid laglydiga?
  • Anonym (Inte som dom andra)
    Anonym (L) skrev 2020-07-22 00:21:32 följande:

    Och precis som föregående talare sa så rapporterar man inte kvinnornas brott och det pratas inte alls lika mycket om det, för kvinnor är alltid offer och män är aldrig det.


    Är kvinnor verkligen så mycket smartare att vi lyckas begå brott precis hela tiden och ingen upptäcker eller rapporterar det? 

    Det talar emot i princip all statistik som finns och all forskning om mäns och kvinnors beteende, så det är väldigt lustigt hur du kan komma till den slutsatsen?

    När kvinnor kör över folk i trafiken eller kvaddar bilen så tittar alla bort eller?

    Nej du, det där får du allt åka längre ut på landet med. Det finns hur många bevis som helst på att framförallt unga män är mer vårdslösa, mer aggressiva och har sämre impulskontroll.
  • Anonym (Kvinna själv)

    Har Ingen respekt åt män ,efter mina erfarenheter.Visst kan kvinnor vara knäpiga i käften.Men jag har mera förtroende och medkänsla för en kvinna alla dar i veckan .

  • Anonym (Mot mig? Män.)

    Jag trivs bra med män, mindre bra med kvinnor. Blev utfrusen/mobbad av andra tjejer när jag var liten, men var välkommen bland (en grupp av) killarna. Det har påverkat mitt liv och sätt att tänka rätt mycket.

    Men det räcker ju att kolla på brottslighet, våld osv. för att förstå att kvinnor generellt är trevligare. Men känslomässigt, erfarenhetsmässigt och fakta stämmer inte alltid överens. 

Svar på tråden Vilka är trevligast, män eller kvinnor?