• Linhan89

    Spökveckor erfarenheter

    Hej.

    Hur har ni där ute upplevt spökveckor?

    Jag är i v14+1 idag. Varit illamående på morgnarna i början samt trött, på slutet nu lite trött och något ömmande bröst samt svullen mage.

    Har ett ma i v11 sen i höstas, så det ligger ju där och gror. Får inget UL i vårt landsting mer än v19 nu när Corona härjar. Känns så långt dit men finns heller ingen privat alls i närheten så har Som inte så mycket att välja på mer än att vänta. Känns inte som symtomen försvunnit helt kanske men samtidigt en jobbig period nu när det avtagit och innan man Ser fysiskt att något är där.

    Så är mest ute efter att höra lite goa erfarenheter för att lugna nerver :) man har ju som inget att jämföra med .

  • Svar på tråden Spökveckor erfarenheter
  • Millicaa

    Hej!

    Hade också MA tidigare i år. Gravid igen i slutet av april. Mådde väldigt illa och kräktes varannan/var tredje morgon från v.7-9/10. Sen mådde jag mest lite illa någon vecka och därefter släppte det i två veckor och sen kom det tillbaka nu för 1,5 veckor sen (är i v 14+2 nu). Har kräkts nån gång nu senaste veckan och mått illa till och från både morgon och kväll. Tröttheten kommer och går också. Senaste 4 dagarna har jag sovit på eftermiddagen och innan dess var jag ganska pigg.

    Förstår du oro men det är säkert ingen fara! Håller tummarna!

  • Linhan89
    Millicaa skrev 2020-07-18 20:26:39 följande:

    Hej!

    Hade också MA tidigare i år. Gravid igen i slutet av april. Mådde väldigt illa och kräktes varannan/var tredje morgon från v.7-9/10. Sen mådde jag mest lite illa någon vecka och därefter släppte det i två veckor och sen kom det tillbaka nu för 1,5 veckor sen (är i v 14+2 nu). Har kräkts nån gång nu senaste veckan och mått illa till och från både morgon och kväll. Tröttheten kommer och går också. Senaste 4 dagarna har jag sovit på eftermiddagen och innan dess var jag ganska pigg.

    Förstår du oro men det är säkert ingen fara! Håller tummarna!


    Då är vi exakt lika, 14+2 idag med skrev fel på en dag i inlägget :) det är ju just det att man inte har något att jämföra mot, så man vet inte ifall de är normalt eller inte. Är också trött i perioder och bröstvårtorna ömmar fortfarande lite. Så man får ju tro att allt är som de ska men svårt att släppa tankarna på MA som var i höstas . Hoppas allt går vägen för dig också
Svar på tråden Spökveckor erfarenheter