Överraskningsfesten som blir en flopp
Min sambo fyller år, jämna siffror och jag vill överraska med en liten fest.
Från början tänkte jag ha festen i staden där vi bor och jag kunde gissningsvis ha kommit på 18-23 personer att bjuda, födelsedagsbarnets vänner och min närmaste familj. Men i den här staden är det inte lätt att hyra billig lokal och eftersom det är sommar ville jag helst ha grillning på menyn och vid fint väder att festen kunde hållas utomhus. Vi bor i lägenhet så möjligheten att vara ute på vår gård är inte så stor och vid dåligt väder skulle vi inte få plats inne hos oss. Så jag bestämde att jag skulle ordna överraskningsfesten på orten där min familj bor istället, en vacker liten stad. Då minskade gästlistan automatiskt till 10 eftersom det inte finns någon möjlighet till övernattning (allt fullbokat) och orten ligger för långt från vår stad där alla vänner bor så de kan inte vara med. Men det kändes ändå helt okej för min familj skulle vara där. Sen drog sig 4 gäster ur, så jag hamnade på 6 gäster. Idag fick jag veta att ytterligare 2 gäster har fått förhinder så jag landar på fjuttiga 4 gäster, inte tusan kan man väl ordna en överraskningsfest med bara 4 familjemedlemmar som gäster? Jag känner mig totalt misslyckad och sorgsen, vad ska jag göra????