Hej! Kan börja med att säga att jag känner igen mig i en del av det du beskriver kring din livssituation, är exempelvis väldigt ensam, har typ inga vänner alls och umgås i princip inte med någon (har för övrigt knappt ens nånsin haft några vänner förutom någon enstaka), har ingen partner och vet ärligt talat inte om jag nånsin kommer få/ha, hatar i princip min livssituation som den ser ut just nu (iaf de mesta med den) men känner samtidigt mig uppgiven med hur jag ska ordna upp min livstillvaro till det bättre (säger inte att jag inte ska försöka så gott jag kan,men känns rätt hopplöst just nu).
Fast nu har jag visserligen dock inga barn att behöva tänka på, och kan ju tänka mig att det på sätt och vis måste kännas änn värre ifall man har barn vars situation man känner sig orolig och uppgiven över, samt om man då själv samtidigt känner att man mår väldigt dåligt osv, men har d för egen del själv autism (kombinerat med rätt besvärlig psykisk problematik), så även om jag inte har några egna barn med funktionshinder att oroa mig för och kämpa för, så har jag däremot för egen del egna funktionsnedsättningar att tampas med.
Så har altså till viss del lite liknande situation som du, så tror jag kan känna igen mig och förstå din sorg och frustration , iaf delvis.
Med detta sagt så kan jag säga att om jag ska säga min åsikt i vad du ska göra; så tycker jag ifall det inte finns någon annan förskola till din dotter i den kommun ni bor just nu (och såvida det ej finns möjlighet att du åtminstone tillsvidare har henne hemma/hos barnvakt helt utan förskola) absolut att du ska satsa på att ta med dig dottern och flytta till annan ort!! För liksom helt ärligt, du kan (enligt hur jag ser det) bara inte fortsätta lämna henne där på ett ställe där personalen ej accepterar och respekterar hur hon är eller hennes svårigheter osv! För alltså det kan vara HEMSKT för ett barn/ung människa att vistas bland personer som inte respekterar h*n** för den h*n är under sin uppväxt!! Kan ta mig själv som exempel då jag själv var omgiven av en hel del personer som ej respekterade och accepterade hur jag var eller vad jag hade för svårigheter under min uppväxt(menar främst inte föräldrar/släktingar utan däremot snarare just personal i förskola/skola), och detta har helt ärligt förstört mig, så om jag ska säga min mening säger jag att snälla låt INTE samma sak förstöra din lilla flicka också!!!!!!!!!!!!!
Och eftersom det ej verkar finnas någon bra och lämplig framtida skola med bra stöd att erbjuda till din dotter där ni bor nu, tycker jag att det verkar om än ÄNNU VIKTIGARE att du åtminstone tar din lilla flicka och flyttar från den hålan iaf såsmåningom. För att sen när hon blir äldre behöva gå i skolor som ej erbjuder rätt/lämpligt stöd, förståelse, miljö etc riskerar att bli hemskt osunt för henne. Hade själv för egen del en fruktansvärt jobbig skolgång pga att jag ej fick den stöd och hjälp + förståelse jag nog antagligen egentligen hade behövt samt pga att jag vantrivdes i miljön i skolorna osv osv osv, och ska jag uttrycka mig hhelt ärligt angående detta känner jag tbh att detta verkligen har totalt fördärvat mig inombords, så säger bara snälla försök kämpa, så att det så lite som möjligt blir liknande för ditt barn.
Sen blir det ju såklart ingen garanti å att det bli bra på ett annat dagis, eller ens i nån slags special-skolan nån gång sen såsmåningom heller, men eftersom det verkar vara sån kass personal på nuvarande dagis, tänker jag att ni nog ändå bör ge det en chans att testa en annan förskola. Samt tänker dessutom att någon special-skola eller liknande ju åtminstone kan öka chanserna till en dräglig skolgång för din dotter sen såsmåningom.
Så alltså, om jag ska säga min ärliga åsikt så rekommenderar jag dig att ta med autistisk dotter och flytta. Och visst, verkar ju som att du ser vissa nackdelar med det dock, men tycker vilket fall som helst verkligen att du ska väga fördelarna och nackdelarna mot varandra eller nått och fundera riktigt,riktigt noga.
Tänker även: finns det kanske möjligen nån stad som verkar kunna erbjuda lämpligt hjälp och stöd angående dotterns funktionsnedsättning som ligger hyfsat nära där där ni bor nu?
Hoppas hursomhelst det löser sig för dig och dina barn, lycka till och många kramar till dig och dina barn <3