• Sun 19 Jul 2020 22:27
    403 visningar
    2 svar
    2
    403

    Gravid innan mensen kommit tillbaka efter förra förlossningen?

    Hej!

    Är det någon här som blivit gravid innan mensen kommit tillbaka efter förra förlossningen? Hur gammalt hade barnet då hunnit bli? Hur märkte ni att ni var gravida igen? Var det planerat eller oväntat? Hur tidigt efter samlag fick ni symptom och vilka symptom fick ni?

    Funderar över om jag kanske redan blivit gravid trots att mensen inte kommit igång än men är troligen för tidigt för att testa så nu ligger jag vaken i sängen och hjärnan snurrar iväg med alla olika scenarion om hur det kanske kan bli framöver. Känner mig inte redo för ett till barn men börjar bli riktigt sugen nu när jag ändå känner mig gravid. Hjärnan kan verkligen gå sin egen väg ibland, haha. ????????

  • Svar på tråden Gravid innan mensen kommit tillbaka efter förra förlossningen?
  • Anonym (MF)
    Sun 19 Jul 2020 23:25
    #1

    Jag blev gravid när dottern var ca 5 månader, fick en magkänsla som gjorde att jag kollade. Fick dock missfall (tvillingar) i v.7 och v.8.

    Gynläkaren sa att kroppen sällan klara både amma och graviditet samtidigt, och därför ökar missfallsrisken och/eller fel på fostret. Kroppen kommer priotera barnet utanför magen först nämligen. Om detta är sant vet jag inte, men det var den Info jag fick av gyn-läkaren i Lund.

    Så jag blev rekommenderad att sluta amma, och blev gravid igen innan Jag fick en blödning (men visste då att mensen kommit tillbaka), och då var dottern ca 9 månader så har alltså 18 månader mellan mina barn.

  • Anonym (Mm)
    Mon 20 Jul 2020 02:12
    #2

    Jag blev gravid igen efter två månader. Jag kände på mig att jag var gravid, blev känslig för lukt precis som när jag var gravid med min första och kände mig trött ofta. Det är ett år och en dag mellan mina småttingar.

Svar på tråden Gravid innan mensen kommit tillbaka efter förra förlossningen?