• Anonym (Ts)

    Att ligga med andra efter man gjort slut, är det att gå vidare? Vad tycker ni?

    Jag undrar vad ni tänker om den saken, är det att gå vidare när man ligger med någon annan efter ett breakup?

    Jag personligen tycker det :) men vill höra från er.

    Vissa i min närhet tycker inte att det nödvändigtvis behöver vara så att man gått vidare utan att det kan vara något slags bekräftelsesökande bara, vad tycker ni?

  • Svar på tråden Att ligga med andra efter man gjort slut, är det att gå vidare? Vad tycker ni?
  • SilverEmma

    Det beror väl på hur man ser på sex. Är man en person som inte kan/vill ha sex utan känslor så känns det som att man gått vidare om man har sex med någon annan. Ser man sex som en skön och rolig grej som inte behöver innebära något djupare än så behöver det ju inte betyda att man känslomässigt kommit över en annan person.

  • CitronTulo

    Kan väl vara både och! 
    Att ligga med någon annan kan vara behov av bekräftelse (att kolla sitt "värde" på marknaden). Det kan vara ett sätt att försöka göra sitt ex. svartsjukt. Det kan vara pga att man vet att exet har träffat någon ny. Men självklart kan det även betyda att man släppt det gamla och är redo att ge sig in i något nytt.

  • Anonym (mer desperat)

    Alltför många särskilt män använder sex som tröst och brukar snarare kasta sig över första bästa efter ett förhållande tar slut. Kvinnor är betydligt långsammare och behöver bearbeta vad som hänt längre innan de känner sig redo för att släppa in någon ny. Att ligga runt är därför inte att gå vidare, men att känna sig klar med den gamla och släppa in en ny person i sitt liv och hjärta är en klar indikation. Att inte längre känna sig sårad eller vilja ha tillbaks sin ex, något även kvinnor brukar vara bättre på.

  • Anonym (nja)
    Anonym (mer desperat) skrev 2020-07-20 09:20:04 följande:

    Alltför många särskilt män använder sex som tröst och brukar snarare kasta sig över första bästa efter ett förhållande tar slut. Kvinnor är betydligt långsammare och behöver bearbeta vad som hänt längre innan de känner sig redo för att släppa in någon ny. Att ligga runt är därför inte att gå vidare, men att känna sig klar med den gamla och släppa in en ny person i sitt liv och hjärta är en klar indikation. Att inte längre känna sig sårad eller vilja ha tillbaks sin ex, något även kvinnor brukar vara bättre på.


    Särskilt män tror jag inte? Utifrån vad jag sett och hört är det antagligen fler kvinnor som hoppar mellan grenarna så fort det tar slut med nuvarande. Överlag är fler kvinnor bekräftelsesökande och hämndlystna/vill göra sin partner eller ex svartsjuk även om det finns män som är så också.
    Tror inte det är särskilt nyttigt i längden att ligga runt för att komma över sina ex men alla är väl olika.
  • Anonym (f)
    Anonym (mer desperat) skrev 2020-07-20 09:20:04 följande:

    Alltför många särskilt män använder sex som tröst och brukar snarare kasta sig över första bästa efter ett förhållande tar slut. Kvinnor är betydligt långsammare och behöver bearbeta vad som hänt längre innan de känner sig redo för att släppa in någon ny. Att ligga runt är därför inte att gå vidare, men att känna sig klar med den gamla och släppa in en ny person i sitt liv och hjärta är en klar indikation. Att inte längre känna sig sårad eller vilja ha tillbaks sin ex, något även kvinnor brukar vara bättre på.


    Ja, min erfarenhet är att det är männen som i högre utsträckning tar första bästa efter en avslutad relation. Mitt senaste ex hade hunnit med tre relationer redan första året, en var väl påbörjad redan innan vi gjort slut, hon blev ointresserad så snart han blev singel. 
  • Limeblad

    För mig är det inte samma sak. Låg med flera olika personer efter mitt senaste uppbrott men var inte över relationen förrän tre år senare.

  • Anonym (mer desperat)
    Anonym (nja) skrev 2020-07-20 11:26:51 följande:
    Särskilt män tror jag inte? Utifrån vad jag sett och hört är det antagligen fler kvinnor som hoppar mellan grenarna så fort det tar slut med nuvarande. Överlag är fler kvinnor bekräftelsesökande och hämndlystna/vill göra sin partner eller ex svartsjuk även om det finns män som är så också.
    Tror inte det är särskilt nyttigt i längden att ligga runt för att komma över sina ex men alla är väl olika.
    Inte alls enligt mina erfarenheter och vänner av båda könen och vad jag läser i trådar.Kvinnor börjar väldigt sällan dejta nån man för bekräftelse enbart om hon inte är intresserad. Möjligen att omge sig med frienszonade killar som de inte alls vill ligga med men gärna har som stöd och praktiska saker.
Svar på tråden Att ligga med andra efter man gjort slut, är det att gå vidare? Vad tycker ni?