• Anonym (Lila)

    Be om sista UL?

    Hej. Kort historik: 


    - Började få bruna flytningar, värk och enstaka blödningar i v. 4+6, en vecka efter plusset. Dom få gravsymptom jag haft försvann sakta. 


    - Fick VUL v. 6+6, läkaren såg inget foster men en hinnsäck. 

    - Kom tillbaka två veckor senare, 8+6 och då fanns ett foster motsvarande storleken när jag var hos läkaren innan, alltså 6+6, men ingen hjärtaktivitet. 

    Hon tittade supernoga och länge och sa att det inte är en normal graviditet, och att jag ska få cytotec (ska ta dom nu på fredag 24/7). 

    Bör jag be om ett sista VUL? 
    Har ju läst om folk som upplevt avsaknad av hjärtslag men så här sent (v.9) finns väl ändå ingen chans? Jag kan vara högst en vecka tidigare gången. Hon borde väl sett det?

  • Svar på tråden Be om sista UL?
  • Anonym (B)

    Bara faktumet att du tänker på detta vis anser jag är tillräcklogt för att be om ett sista ultraljud. Om du inye gör det, kommer du någonsin sluta undra?

    Stort lycka till

  • Anonym (Lila)
    Anonym (B) skrev 2020-07-20 20:42:42 följande:

    Bara faktumet att du tänker på detta vis anser jag är tillräcklogt för att be om ett sista ultraljud. Om du inye gör det, kommer du någonsin sluta undra?

    Stort lycka till


    Tack, det var bra sagt. Jag litar såklart på läkarna och särskilt den sista som var så galet noggrann. Men du har rätt, kommer nog alltid tänka på det. Jag får fråga. 
  • Anonym (Lila)
    Anonym (J) skrev 2020-07-23 14:22:35 följande:

    Hur har det gått?


    Hej, ska dit imorgon. :( 


    Kommer fråga om dom kan göra ett sista iaf. 

  • Anonym (J)

    Jag håller tummarna. Fick höra igår på tidigt ultraljud att fostret var dött. Hoppas hoppas hoppas att de tagit fel och att det lever när vi kommer på återbesök.

  • Anonym (Anonym)

    Men tänk så här. Det var inte bara avsaknaden av hjärtljudet. Läkaren har redan sagt, efter noga kontroll, att det inte är en normal graviditet så det finns tyvärr inget att tveka på. Du kan be om ett till UL men det kommer inte göra någon skillnad för fostrets del, men du kanske behöver det för att förstå att det inte är något att göra åt.

  • Anonym (Lila)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-07-23 14:55:41 följande:

    Men tänk så här. Det var inte bara avsaknaden av hjärtljudet. Läkaren har redan sagt, efter noga kontroll, att det inte är en normal graviditet så det finns tyvärr inget att tveka på. Du kan be om ett till UL men det kommer inte göra någon skillnad för fostrets del, men du kanske behöver det för att förstå att det inte är något att göra åt.


    Tack, ja du har rätt. Jag vet ju innerst inne. Vet inte varför jag har så svårt att släppa det! 
Svar på tråden Be om sista UL?