• Merrycheese

    hyresspecifikation till FK?

    Ska snart flytta och måste då ansöka på nytt om bostadstillägg ( inte samma som bostadsbidrag )

    Står att man måste infoga både hyreskontrakt och hyresspecifikation. Jag har dock bara kontraktet. Läste på fb där en FK anställd sa det går bra med kontoutdrag som stärker att man betalat hyran. Detta var dock skrivet för sju år sedan

    Är det någon annan här som har visat kontoutdrag istället för hyresspecifikation? Har det gått felfritt?

  • Svar på tråden hyresspecifikation till FK?
  • Aniiee

    Men du kommer väl få en hyresspecification? Antingen med posten eller på banken? Bara att skicka in den när den kommer.


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Anonym (Hilla)

    Jag skickade printscreen från min autogiro på banken bara.

  • Anonym (Hilla)

    Det var iofs till bostadsbidrag men borde ju fungera samma. De ser ju att summan och dit det går är samma som på kontraktet.

  • Anonym (Hilla)
    Aniiee skrev 2020-07-21 00:30:22 följande:

    Men du kommer väl få en hyresspecification? Antingen med posten eller på banken? Bara att skicka in den när den kommer.


    Inte alltid man får det, jag fixade autogiro från första hyran och har aldrig fått någon hyresspec.
Svar på tråden hyresspecifikation till FK?