• Anonym (klimakterietant)

    Blir inte tillräckligt våt, tips???

    Hej alla! Som rubriken lyder: nån som har tips på hur man kan råda bot på när man är väldigt torr?? Har väl kommit till det där jävla klimakteriet, och det råder total ökentorka därnere. Alltså, inte ens när jag är hur kåt som helst blir jag speciellt våt... aldrig använt glidmedel i mitt liv (aldrig tidigare behövt), det känns krångligt och avtändande... eller? Finns det nån medicin man kan ta? Eller nån salva man kan använda (alltså som inte behöver appliceras precis i samband med sex)?

    Supertacksam för alla tips och erfarenheter jag kan få! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-21 20:09
    Fick tips från Torrboll om att använda vanlig olja. Är det nån som vet hur ofta man kan använda det? Finns det nån gräns liksom, eller kan man smörja in typ morgon och kväll som man gör med övriga kroppen, alltså ha det som allmänt mjukgörande utöver att man även har det som glidmedel när man ska ha sex?

  • Svar på tråden Blir inte tillräckligt våt, tips???
  • Anonym (klimakterietant)

    Ingen som har några tips..?

  • Anonym (Torrboll)

    Har samma problem och jag är inte ens i klimakteriet. Jag som alltid varit lite anti mot långa förspel har fått sätta det som prio ett. Ska vi ha sex så måste oralsex, kyssar, hångel och smek vara inkluderat. Oljar in underlivet innan. Vi kan tex ta en gemensam dusch där han får olja in snippan med en naturell olja (vi kör raps då han inte gillar smaken av olivolja). Vi har köpt diverse industriella glidmedel som inte tillför annat än svampinfektioner och bakteriell vaginos så dessa hoppar vi. Innan vi fann rapsoljan så fick jag massor med sprickor. Den intimoljan eller glidmedlet vi har köpt torkar ut efter en kort stund och vi antog att det skulle vara så då de vill att vi ska köpa mer.

  • Anonym (Liss)

    Mitt tips är faktiskt glidmedel. Vi har testat olika och använder nu en caring glide.

  • Anonym (Tuppis)
    Anonym (klimakterietant) skrev 2020-07-21 10:23:16 följande:

    Ingen som har några tips..?


    Jag tycker verkligen inte det skulle vara avtändande att olja in för att det ska funka, tvärtom! Jäklar så sexigt det är när man lär sig hur man funkar tillsammans. Det är ju då man börjar längta på riktigt efter varandra och till nästa gång.
  • Nicke989

    Som man tycker jag det är underbart att smörja in kvinnans underliv med glidmedel. Det finns inget avtändande med det tycker jag, tvärtom!

  • Anonym (klimakterietant)
    Anonym (Torrboll) skrev 2020-07-21 10:32:22 följande:

    Har samma problem och jag är inte ens i klimakteriet. Jag som alltid varit lite anti mot långa förspel har fått sätta det som prio ett. Ska vi ha sex så måste oralsex, kyssar, hångel och smek vara inkluderat. Oljar in underlivet innan. Vi kan tex ta en gemensam dusch där han får olja in snippan med en naturell olja (vi kör raps då han inte gillar smaken av olivolja). Vi har köpt diverse industriella glidmedel som inte tillför annat än svampinfektioner och bakteriell vaginos så dessa hoppar vi. Innan vi fann rapsoljan så fick jag massor med sprickor. Den intimoljan eller glidmedlet vi har köpt torkar ut efter en kort stund och vi antog att det skulle vara så då de vill att vi ska köpa mer.


    Jaha, kan man använda vanlig matolja?? Haha det hade jag ingen aning om! Det låter ju rätt trevligt faktiskt... inte en massa kemikalier o grejer... Och du får inte sprickor nu alltså? Hade ju vart en grym bonus att slippa det, för jäklar vad det svider hela tiden...
  • Anonym (klimakterietant)
    Nicke989 skrev 2020-07-21 11:05:26 följande:

    Som man tycker jag det är underbart att smörja in kvinnans underliv med glidmedel. Det finns inget avtändande med det tycker jag, tvärtom!


    Tänker att inte våt=inte intresserad, o det kan ju kännas ganska avtändande...
  • Pinotage

    Glidmedel ör väl inte avtändande ? En tub vid sängen - tar 5 sekunder att applicera. Köp en som doftar gott

  • Anonym (klimakterietant)
    Anonym (Torrboll) skrev 2020-07-21 10:32:22 följande:

    Har samma problem och jag är inte ens i klimakteriet. Jag som alltid varit lite anti mot långa förspel har fått sätta det som prio ett. Ska vi ha sex så måste oralsex, kyssar, hångel och smek vara inkluderat. Oljar in underlivet innan. Vi kan tex ta en gemensam dusch där han får olja in snippan med en naturell olja (vi kör raps då han inte gillar smaken av olivolja). Vi har köpt diverse industriella glidmedel som inte tillför annat än svampinfektioner och bakteriell vaginos så dessa hoppar vi. Innan vi fann rapsoljan så fick jag massor med sprickor. Den intimoljan eller glidmedlet vi har köpt torkar ut efter en kort stund och vi antog att det skulle vara så då de vill att vi ska köpa mer.


    Se gärna även min tilläggskommentar i trådstarten, om du vet svaret på det :)
  • Anonym (Tuppis)

    Vi (jag och exet) brukade använda kokosolja. Doftar dessutom gott och kan väl användas utan begränsning tror jag

Svar på tråden Blir inte tillräckligt våt, tips???