• Anonym (Sara)

    Jätte bröst

    Är en kvinna med stora bröst j kupa. Vill förminska dem då de hämmar mig ger mig ont i ryggen. Bh måste special beställa och är dyr utan hänger dom ner över midjan. Men träffade en man för en tid sen som absolut inte vill det hur ska jag göra?

  • Svar på tråden Jätte bröst
  • Stayso
    Anonym (Sara) skrev 2020-07-21 16:07:00 följande:

    Är en kvinna med stora bröst j kupa. Vill förminska dem då de hämmar mig ger mig ont i ryggen. Bh måste special beställa och är dyr utan hänger dom ner över midjan. Men träffade en man för en tid sen som absolut inte vill det hur ska jag göra?


    Jag håller med honom. Gör det inte! Lägg pengarna på att stoppa in gigantiska bröstinlägg på honom istället så får han se hur livet är med stora tuttar. Dyrt med BH, smärtor och ivägen allt som oftast. Skämt å sido, din kropp ditt val. En bra man kommer stötta dig.
  • Anonym (75J)

    Jag har också J kupa, och jag vill oxå förminska brösten.

    Är lite rädd på operationen, så skjuter upp det och nu är jag gravid med 3e (amningsbh är inte så roligt att hitta)...

    Min nacke, rygg, axlar och skulderblad har tagit mycket stryk.

    Män kan kommer och går, men din kropp består! Så satsa på din kropp först!

  • Anonym (Theådåra)

    Jag har 95 o i storlek jag har samma problem

  • Anonym (Ett gott råd.)

    Tänk på er hälsa först o kommande år. (även om det är sexigt med enorma)

  • MrKrips

    Problemet är att det är vanligt att kvinnor som gjort bröstförminskning allt för ofta ångrar sig i efterhand.

    Träning och åter träning är nyckeln!!

  • lostandfound

    Självklart ska du förminska dina bröst om de bidrar till ett besvär av sådan karaktär som du beskriver i ditt inlägg. Jag hade själv sådana besvär när jag var ung. Hade ont i ryggen och kunde inte köpa BH:ar då inga passade. Min byst krympte avsevärt när jag började träna och gick ner i vikt men den är fortfarande tillräckligt stor för att störa mig, så även jag funderar på att göra en bröstförminskning. Välmåendet kommer först. Din pojkvän ska bry sig om ditt välmående och gör han inte det kan han dra åt helvete.

  • lostandfound

    Som svar till er som undrar om träning hjälper: Ja, jag har gått ner några storlekar men har man genetiskt stora bröst försvinner inte all vävnad utan du kommer förmodligen fortfarande ha stora bröst efter träning. Nackdelen med att träna ner sina bröst är att de blir jättesäckiga. Jag är 26 år och har hängbröst. När jag har på mig BH trycks de dock upp och då ser man att jag fortfarande har rätt stora bröst, trots viktminskning. Jag rekommenderar därför bröstförstoring. Inte minst för att slippa allt häng.

  • Anonym (75J)
    MrKrips skrev 2020-08-05 09:32:51 följande:

    Problemet är att det är vanligt att kvinnor som gjort bröstförminskning allt för ofta ångrar sig i efterhand.

    Träning och åter träning är nyckeln!!


    Okunskap skulle jag säga!!

    För att få betald operation måste du har normalt BMI, du måste också har en viss storlek/massa.

    Vilket innebär att man inte kan träna bort dem så pass mycket. Tror det eller ej men träning och kost löser inte allt!!

    Jag tappade 30kg, och ändå så gick brösten bara ner 1 storlek och dessutom blev de hängiga. Dessutom upplevs brösten som ännu större då de tar upp mer av mig...

    Visst finns de personer där brösten tas först av, men det märks direkt.

    Ingen jag känner som gjort det har ångrat sig, utan undrar varför de inte gjorde der tidigare. Dock är viktigt att gå till rätt klinik/kirurgi och att läsa på om ingreppet innan man gör det.
  • Anonym (Härligt..)

    Klart du ska göra det du kännr själv specielt om dom ger problem och värk.

    Skulle du vilja visa dom? Låter massivt.

Svar på tråden Jätte bröst