• bullen29

    partner velig,vad göra?

    Hej min partner sedan 5 månader tillbaka har helt plötsligt börjat åt bete sig skumt åt. Vill aldrig ses,säger bara att vi får se. Säger aldrig älskar dig längre, och när jag frågar är det ingenting. Min partner har snapchat och dennes snapchat score går upp fastän vi typ aldrig snackar. Nekar när jag frågar om denne har hittat någon ny, till 150%. Partnern har reuatism o påstår att allt är pga smärtorna att den inte mår bra. Säger att den inte vet vad den vill med någon. Senast igår frågade hen om vi åtminstone kunde vara vänner. Frågade om han gjorde slut då. Fick inget svar. Vad borde jag tolka detta som?

  • Svar på tråden partner velig,vad göra?
  • Fillibom

    Japp, jag tolkar det som om att han gjorde slut då.

    Kanske har han hittat någon ny, kanske orkar han bara inte med någon relation alls just nu pg att han kanske blivit sämre i sin reumatism (du har ju också barn så han vill kanske vara helt- säker på att han vill ha en relation eftersom du har barn som blandas in också). Du får fråga honom rätt ut och sedan lämna honom i fred helt enkelt. Vill han varken svara ja eller nej på en direkt fråga, skulle jag bara säga, "ja men då är det slut då eftersom du inte kan säga "ja".

    Alternativt ge honom en veckas betänketid.

  • KittyK80

    Om han inte vill ses längre, så låter det ju tyvärr inte alls bra. Även om det skulle vara så att han inte har någon annan, så är det ju inte så kul att vara tillsammans med någon som inte vill ses.

  • bullen29
    Fillibom skrev 2020-07-21 17:48:32 följande:

    Japp, jag tolkar det som om att han gjorde slut då.

    Kanske har han hittat någon ny, kanske orkar han bara inte med någon relation alls just nu pg att han kanske blivit sämre i sin reumatism (du har ju också barn så han vill kanske vara helt- säker på att han vill ha en relation eftersom du har barn som blandas in också). Du får fråga honom rätt ut och sedan lämna honom i fred helt enkelt. Vill han varken svara ja eller nej på en direkt fråga, skulle jag bara säga, "ja men då är det slut då eftersom du inte kan säga "ja".

    Alternativt ge honom en veckas betänketid.


    Jag med men han säger bara nej jag vet ingenting längre. Får inget vettigt svar. Ja kan vara något av det. Men sade till honom innan att säga till om det skulle vara något.
  • bullen29
    KittyK80 skrev 2020-07-21 17:48:50 följande:

    Om han inte vill ses längre, så låter det ju tyvärr inte alls bra. Även om det skulle vara så att han inte har någon annan, så är det ju inte så kul att vara tillsammans med någon som inte vill ses.


    Nej känner mig så ensam i detta förhållande
  • KittyK80
    bullen29 skrev 2020-07-21 19:16:12 följande:
    Nej känner mig så ensam i detta förhållande
    Tror det bästa du kan göra för dig själv och din psykiska hälsa är att gå vidare Hjärta
Svar på tråden partner velig,vad göra?