• BSBS

    Boendesituation ensamstående på heltid

    Jag läser och vet med mig att bostadssituationen i landet och allra värst i storstäderna ser hopplös ut. Jag är en av de drabbade, är ensamstående på heltid och är inneboende sedan flera år tillbaka. Jag har helt enkelt tjänat för lite för att få tag på ett eget kontrakt och har dessutom för kort tid i bostadskön och är nu arbetslös utöver enstaka timmar på div extrajobb.

    Det ser minst sagt dystert ut. Jag tänker att jag inte kan vara ensam om en boendesituation likt min, några fler?

  • Svar på tråden Boendesituation ensamstående på heltid
  • Anonym (Jojo)

    Jag är lite samma. Ensamstående på heltid, inneboende hos mina föräldrar. Föräldraledig. Totalt oattraktiv på arbetsmarknaden. Dessutom lämnat realtion med våld och blivit lurad på pengar av honom, mycket.

    Finns inte en enda hyresvärd som väljer mig.

    Däremot är jag fast anställd så har ett heltidsjobb att gå tillbaka till nästa år. Och varit med i bostadskö i tillräckligt många år att jag snart kan ha lite tur iallafall. Så jag vet att det löser sig med lite tålamod.

  • BSBS
    Anonym (Jojo) skrev 2020-07-21 20:57:49 följande:

    Jag är lite samma. Ensamstående på heltid, inneboende hos mina föräldrar. Föräldraledig. Totalt oattraktiv på arbetsmarknaden. Dessutom lämnat realtion med våld och blivit lurad på pengar av honom, mycket.

    Finns inte en enda hyresvärd som väljer mig.

    Däremot är jag fast anställd så har ett heltidsjobb att gå tillbaka till nästa år. Och varit med i bostadskö i tillräckligt många år att jag snart kan ha lite tur iallafall. Så jag vet att det löser sig med lite tålamod.


    Skönt med fast anställning! Det är rena guldgruvan. Ja i ditt fall lär det lösas sig inom kort, har också stått med i bostadskön ganska många år men inte så pass många att jag hamnar i ens topp 30 på de absolut mest oattraktiva områdena om man nu lekte att jag hade en fast inkomst och hamnar låååångt bak i områden som vi numer är etablerade inom. Och där ser man hur olika det kan se ut till varför som man hamnat i en sån här situation. Måste finnas många fler...
  • Anonym (Jojo)
    BSBS skrev 2020-07-21 22:40:18 följande:

    Skönt med fast anställning! Det är rena guldgruvan. Ja i ditt fall lär det lösas sig inom kort, har också stått med i bostadskön ganska många år men inte så pass många att jag hamnar i ens topp 30 på de absolut mest oattraktiva områdena om man nu lekte att jag hade en fast inkomst och hamnar låååångt bak i områden som vi numer är etablerade inom. Och där ser man hur olika det kan se ut till varför som man hamnat i en sån här situation. Måste finnas många fler...


    Ja, jag får lätt en bostad i mindre attraktiva områden. Ska faktiskt kolla på en 3a imorgon i ett bra område! Bor dock i en mellanstor stad. Får jag fråga vilken stad du bor i?
Svar på tråden Boendesituation ensamstående på heltid