• Anonym (Hjälp)

    Jag är boven

    I helgen tog jag upp med min sambo att jag vill gå isär. Han mår nu väldigt dåligt och jag får ångest att jag sårat honom. Undrar hur ni som lämnat en relation hanterat att ni blivit boven i allt?

  • Svar på tråden Jag är boven
  • Anonym (Anonym)

    Du är ingen bov! ibland blir det bara så att man går isär av olika anledningar. Om du inte vill längre, har inga känslor kvar eller inte ser någon framtid med din partner så är det väl ärligast att bryta upp och gå vidare. Visst gör det ont och det kommer många känslor med på köpet men värt det, då du bespar både din tid och din partners tid. 
    Det var rätt gjort av dig oavsett anledning om du inte ser någon ljusning i att gå i parterapi, försöka igen osv. 
    Det kommer att lösa sig för er båda och ni kommer säkert att hitta nya parners även om det kommer att ta tid. 

  • Anonym (Annika)

    Så var det för mig med. Eftersom det var jag som tog upp det så hade jag liksom redan bearbetat det i tanken, och kunde vara ganska lugn och konkret, och så småningom landade han i situationen och kunde acceptera det. Senare sa han också tyckte att det var bäst att vi separerade.
    Det kändes dock väldigt konstigt att stötta honom och vara bollplank åt honom i en situation som jag liksom orsakat...

Svar på tråden Jag är boven