• skylight

    Känner någon igen sig?

    Jag slutade med p-piller för lite mera än ett år sedan för jag och mannen försöker skaffa barn. Ingen mens kom igång, så fem månader senare sökte jag mig till en gynekolog för att sätta igång mensen. Efter det började helvetet! Det sa bara knäpp i kroppen och jag fick alla dessa symtom: Jätte ömma bröst, brännande känsla i livmodern och äggstockarna, illamående, tinnitus, huvudvärk, cravings, massor med flytningar och en jäkla förstoppning. Jag trodde att jag var gravid, men bara negativa tester. Och en sväng till till gynekologen som konstaterade att jag inte var gravid. Tog kosttillskott som skulle balansera upp hormonerna. Men två månader senare så knäppte det till i kroppen igen. Alla dessa symptom igen. Mådde skit. Gick till en annan gynekolog som sa att jag hade PCOS, men inget blodprov togs. Har läst att man inte kan sätta diagnosen pcos efter bara ett VUL. Så fick jag ännu mera piller för att sätta igång mensen och ägglossningen. Men då fick jag en cysta på istället. Vi jag tog ett uppehåll nu under sommaren för att försöka slappna av och inte tänka mer på detta då det är en mental påfrestning. Vi skulle vänta och se om min ägglossning kom igång av sig själv. Vilket jag trodde den gjorde, för jag fick en massa symtom på det. Och ca en vecka efter jag trodde jag hade ägglossning börjar en massa symptom som förstoppning, illamående, jätte ömma bröst! Fick en liten blödning då jag väntade mens. Men kändes inte som mens, om jag nu hade haft ägglossning, för jag blödde bara två dagar. Men jag känner mig sjukt konstig, är trött vissa dagar då jag bara vill sova, är hungrig men ingen aptit. Alla gravtester jag tagit har varit negativa, men symptomen blir bara fler. Var till läkaren på vårdcentralen som vägrade ta ett blodprov på mig. Jag vill verkligen inte må så här dåligt!?! är det någon mer som har varit med om något liknande? alla mina symptom är ju tecken på graviditet. Och googlar man på PCOS, så är det helt andra symptom än dessa. Läkaren sa att jag får dessa symptom bara för att jag inte har mens.. kan kanske stämma till viss del, men dom här symptomen är grova! Snälla någon som vet vad detta kan vara?
  • Svar på tråden Känner någon igen sig?
  • Pimpinellan

    Du skulle behöva kolla upp en hel radda med hormoner för nåt är ju vajsing. Kan du gå privat istället? Eller skicka in via Werlabs. Får man jättesällan mens så mår kroppen konstigt, det i sig är inte märkligt. Har du PCO går det lätt kolla med VUL och blodprover.

  • Vevoz

    Om du trots upprepade gravtest inte får positivt är det nog inte en graviditet som spökar

Svar på tråden Känner någon igen sig?