• Jagarjordgubbar97

    Gravid i vecka 8, har diarre!

    Läste att man kan bli trög och förstoppad I magen, men det har varit tvärtom för mig? Även om jag e tidig nu så har jag haft diarré i lite mer än en vecka, skiter flera gånger om dagen. Är detta normalt eller ska jag söka vård? Får så ont i magen ibland att när jag går och skiter så försvinner de. Tillägger att jag slutat äta kött också då det får mig att bli spyfärdig sen jag blev gravid så äter bara vegetarisk kost. Men är det någon annan som fått diarré även om ni bytt kost eller inte?

  • Svar på tråden Gravid i vecka 8, har diarre!
  • Ebo88

    Jag har under mina 4 graviditeter pendlat mellan förstoppad och sen besvär av diare.

    Jag har vart mer lös i magen än hård. Rådfrågade läkare och bm under senaste graviditeten och dom svarade att så länge jag får behålla mat och vätska så är det ingen fara. Drack lite resorb till och från för are ladda på med mineraler och salter

  • Anonym (Jqpp)

    Hade diarré typ första halvan av graviditeten och gick på toa fem gånger om dagen typ.

    För mig kan det till viss del handlat om kostomstöllnknh. Gick från att inte är kolhydrater alls toll att enbart få i mig typ kräm och rostad macka

Svar på tråden Gravid i vecka 8, har diarre!