• loulof

    3 barn under 3.5 år

    Som Rubriken lyder... hur bör jag tänka?

    Våra barn en väldigt enkla & vi får sova på nätterna *peppar pappar*

  • Svar på tråden 3 barn under 3.5 år
  • loulof
    Virvlande skrev 2020-07-22 22:50:11 följande:

    Vad menar du med "hur ska jag tänka"? Något speciellt du är orolig över?


    Är det rimligt med tre snabba barn?

    Orkar man?

    Förstår såklart att alla situationer är unika.

    Någon som varit med om liknande?
  • dameke

    Jag skulle inte ha orkat. Mina barn är 8, 6 och 2 och sover inte så bra på nätterna ännu. Barn 1 hade reflux och öroninflammationer och skrek sig genom sitt första år i livet. Barn 2 hade "bara" kolik i 4 månader och barn 3 har matallergier som inte blev bekräftat innan hen var 1,5 år så det är först nu som jag får sova någon enstaka timme på natten. Och barn 3 kräver mycket närhet, sover bäst på mig och gick inte att lägga ner före hen var över 1 år. Barn 2 och 3 var och är väldigt vilda, busiga barn som är överallt på en gång, barn 2 hade även förskolepedagogerna tappat bort flera gånger, hen satt inte heller stilla mer än max 1 minut innan hen var över 2 år och än idag har hen svårt att sitta stilla. Nej jag skulle ha gått in i väggen om jag fått mina barn tätt.

  • Nini

    Vi har 3 barn på 3 år, äldsta är 5 år, sen 4 år och minsta 2 år... klart man orkar. Var otroligt intensivt med 3 blöjbarn men nu är de torra alla 3 både på dagen och natten. Intensivt men kul, de leker tillsammans och har alltid en kompis att leka med.

  • Vevoz

    Att få barn för tätt kan påverka barnets och mammans hälsa tydligen, läste nån artikel om att i Finland rekommenderas man inte skaffa barn tätare än 2-3 år mellan för bägges hälsa

Svar på tråden 3 barn under 3.5 år