• Natttis

    Remouladsås

    Letat som en tok om man får ge ett barn under året remouladsås. Men inget. Tänkte va lite torrt med bara potatis och fiskpinnar.

  • Svar på tråden Remouladsås
  • Jag är bara jag
    BuoBä skrev 2020-07-22 14:49:17 följande:
    Varför skulle man inte kunna ge barn det??
    För mycket salt möjligen och dessutom inget nyttigt öht.
  • nnnnnnnn

    För att undvika salt och onödiga tillsatser + kanske äta lite nyttigare, så kanske ni ska röra ihop en egen sås?
    Det är så lätt att bara ta de kryddor man gillar tex curry eller oregano + lite creme fraishe = sås.
    Vill man passa på att ha i lite grönsaker så kan man mixa tex blomkål eller vita bönor och röra ner, så blir det matigare.


    man måste inte heller göra det svårt, en klick creme fraishe eller gräddfil på tallriken + klipp över lite färska kryddor eller strö över lite torkade kryddor = sås på 2 sekunder, bara röra lite med skeden/gaffeln så är det klart. Behöver inte ta massor med tid och energi...

    Annars bara lite smör på, det är lättare än lättast att ordna!

    Krångla inte till allt, bara ta en klick av något och servera.

  • Natttis

    Tack för svar allihopa :) tycker det är så svårt detta med vissa saker. När det kommer till mat för bäbis. Va liksom ett tag sen jag hade så små. ????

  • BuoBä
    Jag är bara jag skrev 2020-07-22 14:53:49 följande:

    För mycket salt möjligen och dessutom inget nyttigt öht.


    OK, salthalten får man kolla men i övrigt är det ju typ fett, ägg och gurka, dvs inga ingredienser man avråder från. Ska man vara sån är skalet på fiskpinnarna också helt onödigt, men det är gott. Jag förutsätter att remouladen är en liten klick som smaksättare och inte stora lass...
  • Jag är bara jag
    BuoBä skrev 2020-07-22 15:30:43 följande:
    OK, salthalten får man kolla men i övrigt är det ju typ fett, ägg och gurka, dvs inga ingredienser man avråder från. Ska man vara sån är skalet på fiskpinnarna också helt onödigt, men det är gott. smile1.gif Jag förutsätter att remouladen är en liten klick som smaksättare och inte stora lass...
    Nja, betydligt fler ingredienser än så.

    https://www.mathem.se/varor/remouladsas/remouladsas-270g-mills

    Helt enkelt onödigt till småbarn.
  • syntharen

    Alltså jag kanske är en dåliga mamma (nä det är jag inte ) men mina barn fick remouladssås trots dom var under 1 år. Dom älskade det! Och visst, det är salter och tillsatser i men herregud nångång ibland kan man ge det, om man ger bra mat annars. Man kan ju annars göra sin egen remouladssås...

Svar på tråden Remouladsås